Gå til innhold
Fiskersiden

Makrell 2018


Fishsticks
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Jeg fikk faktisk en god makrell ca samme sted og uke som deg (29 april, bildet)


Senere i sommer, spaserte jeg oppover mot Kjærnes og møtte på noen kule folk som ga meg lov til å låne brygga deres. Der fikk jeg en mindre makrell etter 5 kast og jeg så flere fisk. Det var sent på dagen (kl 13 ca) og etter den ene makrellen fikk jeg null nada. Var også drit varmt og lavt vann. God mat er de, ja :)

IMG_20180429_133548.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som det ikke er fult så sinnsyke mengder makrell som i fjor, men det er uansett masse makrell i fjorden. Vi så plenty med jagende makrell på de 3-4 timene vi var ute lørdag morgen. 

makrell.thumb.PNG.ac5f738be9afc56552287e474a2510d3.PNG

Over har jeg markert områder hvor jeg "alltid" finner makrell på vestsiden av fjorden. 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk to fine makrell i dag på vestsiden av fjorden ved lysaker. Ga tilbake fire som ble for små, og mistet selvfølgelig den største to meter fra land :)

 

Det satt en en eldre kar 50 meter unna meg, han dro i land og beholdt godt over 10 stk på 3 timer. Han slang mye smått tilbake også. Savner torsken på Lysaker, fikk 4-5 stk som var mindre enn pekefinger til tommel i vår, har ikke sett noe til den i sommer :/ 

Endret av MrB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rage skrev:

Sette tilbake makrell? Få slått dem ihjel, alle som én. Den bestanden er fullstendig ute av kontroll.

Är det så mye makrell? :o Sista to, tre turerne har j bare fått sei og torsk, ikke en makerell... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.