Gå til innhold
Fiskersiden

Liavannet i Åsane


fishandtips
 Share

Recommended Posts

Det er ikke ofte jeg drar for å fiske i ferskvann rundt Bergen, men jeg tenkte at det kunne bli kjekt å fiske noen ørreter for kosen sin skyld.

Det var nydelig vær med noen få vindruser som to firelinen 0.10mm og møresilda på 6g. Men det var stort sett ikke noe problem.

Jeg sto ved berget bak Esso og for en lat person som meg så var det helt perfekt.

Det som var et problem var at jeg sto midt i mellom to plasser der folk matet fugler og innimellom så kom det over hundre måker og ender som suste over der jeg kastet, heldigvis så fikk jeg ikke de på kroken.

Man kan også kanskje kalle det et problem da det kom flere barn som ville se på mens jeg fisket, men det synes jeg er bare hyggelig, man må jo støtte opp om de fremtidige unge fiskere.

Det aller verste med å stå og fiske på sånne steder er at det er mange barn som kaster stein i vannet mens en fisker og foreldrene bryr seg ikke om det da de synes at barna deres er så søte.

Vel, fisket var ikke helt på topp, jeg var der ca. kl 1100 og hadde fast fisk på ca. hvert tiende kast og etter kl 1200 så var det nesten ikke noe napp, men det var mye vak i vannet. Jeg sveivet inn sakte hver gang jeg nærmet med land og flere ganger så kom det røyer etter sluken uten at jeg fikk noen av de, det er jo kjent som et røyevarp. Vel jeg hadde jo bare sluk med meg i skrinet.

Pga. lite napp så avsluttet jeg fiske etter 1 og 1/2 time og det ble "bare" syv stykk små ørreter, men du verden så små de var, her burde det hvert kraftig oppfisket for å tynne ut bestanden av småørret.

Utstyret jeg brukte var; Lawsom 5-20g og 9,6fot, Shimano hyperloop 2000, fireline rød 0.10mm og møresilda med blå rygg 6g.

 

orret112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.