Gå til innhold
Fiskersiden

Motor guide xi5 36v


John A Johnsen
 Share

Recommended Posts

Hei er ny her og har selvfølgelig noe jeg lurer på.

Denne gangen er det ang et kjøp jeg har gjort og føler det kan være et kupp. Jeg har lenge sett på motorguide xi5 36v, men har blitt stoppet litt da det er drøy pris på 36v 100ah med Lithium LifePO4.

Jeg har nå handlet batteri pakken til motoren og tror jeg har gjort et kupp. Batteriet det er snakk om er EL-bil batteri pakke på 36v 180ah LifePO4. Hva tenker dere? Prisen var snaue 5000 tusen, men batteri pakken er rundt 4 år gammel.

 

Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ikke peiling på batterier, men har selv 2 stk. 12v. 100ah AGM seriekoblet så de gir 24v på min Motorguide xi5. Båten min veier nok rundt 1200kg fullastet og de 50ah jeg har tilgjengelig hvis jeg ikke skal lade ut batteriene mer enn 50% varer i alt fra 3-4 timer til en hel dag alt ettersom om jeg skal dorge eller spinnfiske og vind og værforhold.

Høres unektelig veeeldig billig ut med 5000 kr for 180ah 36v lithium, er en pakke satt sammen av 18650 batterier? Hvis dette funker i marint miljø med Motorguiden din så er det flere enn deg (inkludert meg selv) som burde vurdere dette. Med litt grunnkunskap kan man jo kjøpe batteriene selv og sette sammen...? :)

 

Endret av Atle Høidalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.