Gå til innhold
Fiskersiden

SJØØRRET............


Recommended Posts

nå er det litt vemodig å skrive en " NY TRÅD", men men. har vært ute hele 2 ganger nå, og ikke fått så mye som en mort. Hva har skjedd med Sjøørreten i havet? Hvorfor biter den ikke. Den bare napper litt i sluen og så piler den av gårde. Er opptimist, menhar nå fisket i ca 10 timer uten en ørret. Hva gjør jeg feil? ( bortsett fra og ikke fiske med flue, som mange sikkert mener jeg må gjøre). HJELP MEG OM DERE KAN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur i natt, og fikk en litet en. Den var ikke mere en kanskje 150 gram. Satt på første kastet også. Er så dødt i havet med øret synes jeg. Får jo ingenting om dagen. Prøver både morgen , natt og kveld, men ikke noe Sjøørret med hjem. Hva kan det være. Noen som vet hvorfor???? Bare helt sort hav om dagen. Prøver også men sild og dupp, men ikke noe der heller. Trenger noen råd om dere der ute kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til alle fluevalg må du hiske på at sø vandrer litt hit og dit, du må selv bevege deg for å "finne fisken", den kommer sjelden av seg selv.

Du kan vente en hel dag uten å se, kjenne eller få fisk.

Beveg, beveg, beveg, sø er hardt fiske[ :) ]

På sommeren er sø mindre huggvillig, spesielt på dagen, da står den som regel langt fra meg og mine farvann fra land. Prøv natta, det er beste medisin og du luker unna endel småfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om et "akvarium" nå Rottars, var med Lars og snorklet utenfor kælven og Flyndra i dag, og han fortalte at på sommeren bader han med ørreten litt utenfor en strand på selve "kælven". Kan tenke meg at hvis vi pakker med oss sild,reke og godt med slukerwobler og selvsagt fluene mine(hehe), og du får låne båten til svigers, kan vi jo spole ut dit på natten å teste? Stranden er inne i en 50-100 meters vik. Man kan vasse ca.30 meter før man møter møllabakken fra stranden, og hvis man følger fjellet langs sidene, er det mange gode foor steder for ørretten... Stranden så også ut til å inneholde masse Børstemark(noe som også er et godt ørrettegn)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å få den fordømte sjøørreten på kroken om dagen, men det er vel slik det skal være. Ikke lett nå på sommeren, så jeg tror jeg må vente til slutten av august med å fiske etter den. Kommer til å prøve noen turer til, og er det ikke mere napp enn det som har vært til nå, blir ultraen lagt i futteralet. Bhuuu........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par tips til sjøørretfiske:

Fisk alene, den er var for mye folkbråk. Dårlig fiske i solsteiken, best me styggevær. Prøv å være minst mulig synlig. Og svarte småe fluer. Dette har ivertfall jeg erfart.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok best om natta, men det går an å komme i kontakt med sjøørreten midt på dagen også. Noen av mine beste sø opplevelser har eg hatt i junijuli.

Et par år tilbake opplevde Bryglå og eg et eventyrlig fiske midt på dagen. Tror vi dro opp nærmere 10 stk fra 700gr til 1500gr på eg par timer.

Rekorden min på 3,9kg fekk eg rundt st.hans får noen år siden. Midt på dagen, strålende sol og lavvann[:0][:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.