Gå til innhold
Fiskersiden

Apex - klar til bruk?


Morten2104
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, erik skrev:

Her ser du hvordan jeg rigger mine:

http://teamcolibri.blogspot.no/2015/03/rigging-av-skojern-og-plugger.html?m=1

Mwn som nevnt er det ikke noe must, de fanger fisk i original variant også.

Takk. Det ble litt enklere nå! Fikk også lyst til å prøve tomic som du hadde i riggen :) bladde meg forresten videre på bloggen og så at du hadde en artikkel om hook 2. Jeg kjøpte nettopp hook 2 4 som første ekkolodd, men sliter med at den mister dybden ganske ofte. Kan det være så enkelt at vinkelen på senderen er feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er ekkoloddgiveren problemet, så sant du ikke har rotet deg helt bort med monteringen. :) (Hiv opp et par bilder av hvordan giveren er montert.) De originale giverne til Hook2 er problemet, disse er veldig spesialisert på amerikansk bass-fiske, som typisk skjer på ekstremt grunt vann. (Ti meter er da ansett som svært dypt.) De har ekstremt vid konevinkel, som i praksis ikke er egnet i Norge.

Med en ekkoloddgiver mer egnet for de dybdene vi typisk har her på berget, er Hook2 glimrende.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, erik skrev:

Sannsynligvis er ekkoloddgiveren problemet, så sant du ikke har rotet deg helt bort med monteringen. :) (Hiv opp et par bilder av hvordan giveren er montert.) De originale giverne til Hook2 er problemet, disse er veldig spesialisert på amerikansk bass-fiske, som typisk skjer på ekstremt grunt vann. (Ti meter er da ansett som svært dypt.) De har ekstremt vid konevinkel, som i praksis ikke er egnet i Norge.

Med en ekkoloddgiver mer egnet for de dybdene vi typisk har her på berget, er Hook2 glimrende.

Ja skal se om jeg får tatt bilde neste gang jeg er ved båten. Bruker det medfølgende festet. Høres ut som du er inne på noe, for på grunt vann så viser den ganske sammenhengende.Syns maskinen ser bra ut, men er mitt første ekkolodd så jeg vet ikke så mye ennå ;) 

Jeg har versjonen med kombinert strøm og giver. Har jeg forstått det riktig med at jeg da ikke kan bruke annen giver? Jeg bruker forøvrig ekkoloddet for å se etter fisk og hvilken dybde den er på, og hvor dypt det er i innsjøen. Er det mer avanserte saker man bruker loddet til? Jeg er ganske ny i det litt mer avanserte båtfisket. Takk for gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du har Hook2 4x. Den minste Hook2 er dessverre ikke egnet til sportsfiske i det hele tatt. Beklager, det er fra 5 og oppover Hook2 egner seg. Den minste har et mye enklere ekkolodd, tilsvarende det som het 3x i Hook-serien (forgjengeren til Hook2). Her vil jeg rett og slett anbefale at du kjøper noe annet som er mer egnet til bruken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, erik skrev:

Ah, du har Hook2 4x. Den minste Hook2 er dessverre ikke egnet til sportsfiske i det hele tatt. Beklager, det er fra 5 og oppover Hook2 egner seg. Den minste har et mye enklere ekkolodd, tilsvarende det som het 3x i Hook-serien (forgjengeren til Hook2). Her vil jeg rett og slett anbefale at du kjøper noe annet som er mer egnet til bruken.

 

Haha det var kjedelig :P typisk når man skal prøve å ikke gå for høyt ut! Fant ikke så mye negativt om det da jeg googla det i forkant :) jaja, får oppgradere litt senere ! Fisking blir det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.