Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Recommended Posts

Hei!

I sommer skal jeg på vandretur med familien. Jeg er 17 år og ønsker å fiske en del. Har noen tips til hvor vi kan ta turen? Har tenkt litt på Skarvheimen, var på Hardangervidda i fjor. Vi tenker nok å være på tur i en ukes tid med telt. Tar også gjerne imot tips på spesifikke vann og sluktips:-) På forhånd takk!

Endret av 01jorgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal i alle fall få et sluktips - en del fjellvann er langgrunne, og det kan kreves lange kast for å få fisk. I slike tilfeller kan sildesluker være nødvendig (stingsilda osv). 12-18 gram, avhengig av stanga di. 

Man kan også henge en flue foran sluken, og en del fisk tar denne. Men vær obs på at den kombinasjonen også kan gi «krøll», feks fisk på flue og sluk i bunn ....

Endret av TT
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri vært i Skarvheimen, men kan da gi mine favoritt sluker :P Møresilda i ørret fargen, og den i kobber med røde prikker. Lillauren i kobber, Aura flake i grønn og Aura classic i gull!

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå