Gå til innhold
Fiskersiden

Dyprigg. Wire eller braid?


Minde5
 Share

Recommended Posts

Pt har jeg braid på en og wire på den andre. Jeg bytter til braid på den med wire den dagen det skal byttes. Mindre lyd, mindre motstand i vannet. Dog lettere å skjære seg på og du må følge med litt mer siden jeg synes det er litt vanskelige å se svake punkter på braiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Scottys kraftigste, jeg mener det er denne:

http://scotty.com/product/250lb-test-premium-microfilament-braided-downrigger-line/

De har en som er tynnere også, jeg bruker 7kg lodd på denne riggen og ville ha litt å gå på for slitestyrke. Siden jeg troller endel etter røye blir det unektelig noen runder med bunnkontakt....

Foreløpig har jeg ikke stacket på den riggen jeg har braid på, men jeg antar at vanlige klyper ikke fungerer. Jeg fester utløseren til loddet med ca 1 meter taustump mellom lodd og utløser så jeg får tak i utløseren uten å ta inn loddet. Jeg har fått en fancy utløser beregnet for braid men har ikke kommet så langt at jeg har fått brukt den enda. :D

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei

 

Har gått fra wire til braid på mine to el rigger og går ikke tilbake til wire igjen. Mye mindre lyd, stakere sitter som de skal, ikke oppdaget att de glir på braiden. Noe mere motstand i vannet men ikke noe æ legger vekt på. Loddene har gått i bunn stadig vekk uten å funnet noe skade på braiden,,, 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.