Gå til innhold
Fiskersiden

Slukstang til sjø, til poden (og meg)


moijk
 Share

Recommended Posts

Jeg har en ferkvannstang (1000-typ) og en havfiskestang for båt. Så å fiske fra brygga ble det enten for slapt og havfiskestanga kan man ikke kaste med uten å stå der med dimensjoner som ikke akkurat stemmer med fisken rundt brygga. Så tenkte skaffe en stangkombo som åtteåringen kan ha som sin på tur og som jeg kan bruke når han ikke bruker den. Tenker selvsagt å skaffe to med tider, men sannsynligheten at han ikke blir den mest aktive er der men jeg trenger fortsatt en stang. Så tenker sånn typ opp til 30-40g slukvekt og 2500-typ snelle. Men det er jo liksom en jungel av muligheter, så jeg spør de som fisker litt mer enn det jeg har gjort opp til nå om kjøpshjelp her. :)

Pris i følge fruen; 2-300, i følge meg 800-1500-2000 en plass. Det blir jeg som betaler for den uansett, så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stanga brukes av en 8 åring, bør den vel ikke være for lang. Maks 8 fot, ville jeg tenkt. 

Ut ifra de kriteriene ville jeg kjøpt en relativt billig stang på 7-8 fot og en kurant snelle i 2500 str. Så kan han herje litt med den noen år, før du vurderer å oppgradere stanga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.