Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til valg av Karpe/Meite stang og snelle


Vossafår
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er på utkikk etter en rimelig Karpe/Meite stang og baitrunner snelle. Jeg ønsker i utgangspunktet å benytte stangen til lett kystmeite/artsfiske. Jeg har også noen ferskvann i nærheten jeg ønsker å forsøke meg i. Jeg har allerede BeastMaster Surf til de litt tyngre øktene. Jeg tenker derfor en stang med kastevekt opp til ~80gr, dvs 2.5 lbs. Dessverre oppfatter jeg svært mange sportsfiskenettbutikker som lite informative. Kanskje noen her som har litt peiling som kan gi med litt etterlengtet hjelp ?:) 

Jeg ønsker helst ikke å bruke mye over 2.500 kr for både stang og snelle samlet hvis dette er realistisk. Ønsker helst haspel framfor multisnelle.

All hjelp mottas med stor takk!

-Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.6.2018 at 17.59, Vossafår skrev:

Hei

Jeg er på utkikk etter en rimelig Karpe/Meite stang og baitrunner snelle. Jeg ønsker i utgangspunktet å benytte stangen til lett kystmeite/artsfiske. Jeg har også noen ferskvann i nærheten jeg ønsker å forsøke meg i. Jeg har allerede BeastMaster Surf til de litt tyngre øktene. Jeg tenker derfor en stang med kastevekt opp til ~80gr, dvs 2.5 lbs. Dessverre oppfatter jeg svært mange sportsfiskenettbutikker som lite informative. Kanskje noen her som har litt peiling som kan gi med litt etterlengtet hjelp ?:) 

Jeg ønsker helst ikke å bruke mye over 2.500 kr for både stang og snelle samlet hvis dette er realistisk. Ønsker helst haspel framfor multisnelle.

All hjelp mottas med stor takk!

-Magnus

Fikk akkurat i hus en Okuma Ceymar Baitfeeder fra Skitt fiske. Jeg valgte den størte da den skulle på en surfstang og brukes ganske grovt. Men de har dem i 4 størrelser for 599kr. Må si at den legger snøret helt nyyyydelig. Og grei å kaste med, har ikke fått fisk på den enda. Men Ceymarsnellene til Okuma får grei omtale de. Så prøv en av de mindre snellene fra Okuma. 
og førsteinntrykket er veldig bra. Den kommer i desuten med frontbrems, mens du stiller baitfeeder funksjon bak. 

Ellers så har du jo Shimano sine for rundt tusenlappen. HAr en i 10 000  størrelse. Men da blir det dobbeltsveiv, emn ellers god til mitt bruk. I alle fall, om du kjøper en av de to får du mer budsjett å kjøpe stang for, og de to snellene setter jeg begge to i kategorien. 
 "Godt nok". 

Kjøpte også en Daiwa Black widow karpestang i 3lb til kytsmeite, men liker den ikke. Dete er mulig jeg er for vant til stive surf stenger, men for meg er det som å fiske med spaghetti. Den blir nå bare baitet opp for torsk, flyndre og anna mat.




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.