Gå til innhold
Fiskersiden

Ny shimano stang og snelle


Kårekloak
 Share

Recommended Posts

Er ny på forumet og søker anbefaling til ny stang og snelle til meg og samboeren. Er samboeren som først og fremst skal ha ny stang pågrunn av mer interesse for fiske og knekt gammel berkley stang. Valget står mellom speedmaster og antares 9 fot. Den skal brukes til fjellfiske og mest mark m/søkke og sluk/spinnere fra 6-14g. Har selv en beastmaster BX 3-14g med stradic 2500FD jeg kunne tenkt meg å byttet ut.

Ser hovedsaklig på shimano men andre merker er også av nteresse. Betaler gjerne litt ekstra for å få skikkelig utstyr :rolleyes:

Endret av Kårekloak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min anbefaling når det kommer til fjellfiske, er å gå ned til ultra light! Etter jeg har begynt med det sjøl, så har fisk på 200-500g vært gøy å få! Har ikke fått kilos fisk enda med utstyret, men det vet jeg blir helt sjukt. Bruker en 8 fot, 0-7g Daiwa presso. Sammen med Shimano stradic ci14+ fb 1000. suffix nanobraid snøre på kun 0.4mm, og fluorocarbon fortom. Var i Hardangervidda for to dager siden, og hadde på noe jeg antok var 0.7-1kg. Fikk den bøyen på stanga, og snella måtte få jobbe. Helt sjukt artig! Den glapp selvfølgelig da:P

Ellers er speedmaster som du nevnte, kombinert med ny stradick fk eller den jeg har også veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kenngu skrev:

Min anbefaling når det kommer til fjellfiske, er å gå ned til ultra light! Etter jeg har begynt med det sjøl, så har fisk på 200-500g vært gøy å få! Har ikke fått kilos fisk enda med utstyret, men det vet jeg blir helt sjukt. Bruker en 8 fot, 0-7g Daiwa presso. Sammen med Shimano stradic ci14+ fb 1000. suffix nanobraid snøre på kun 0.4mm, og fluorocarbon fortom. Var i Hardangervidda for to dager siden, og hadde på noe jeg antok var 0.7-1kg. Fikk den bøyen på stanga, og snella måtte få jobbe. Helt sjukt artig! Den glapp selvfølgelig da:P

Ellers er speedmaster som du nevnte, kombinert med ny stradick fk eller den jeg har også veldig bra!

Støttes 110%
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, espenkg skrev:

Du var hvaforno sa du? Og rapporten har du gjemt hvor? :D

Den kommer, haha! Jeg er faktisk på Hardangervidda nå, andre turen etter 3 dagers pause.:D fant en spot med 3G!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ultralight til fjellfiske. Har sjelden bruk for mer enn 12g sluker.

Bruker selv en antares dx spin 8' 3-14gr med en stradic 1000 og kan anbefale denne komboen på det varmeste. Min personlige mening er at antaresen er mye bedre enn speedmaster/beastmaster, uten at disse på noen måte er dårlige stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.