Gå til innhold
Fiskersiden

Savage rat til Gjeddefiske?


Recommended Posts

Rotta går vel i overflaten og fungerer helt sikkert, men mesteparten av mitt gjeddefiske foregår dypere enn jeg hadde hatt spesielt trua på at den hadde fungert. Kommer nok helt an på hvor dypt og hvor du fisker for at det skal være effektivt.

Ellers så har SG mye bra wobblere og greier som brukes ofte. Fått noen store fisker på feks 4-Play og mye av gummien deres;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rage skrev:

Rotta går vel i overflaten og fungerer helt sikkert, men mesteparten av mitt gjeddefiske foregår dypere enn jeg hadde hatt spesielt trua på at den hadde fungert. Kommer nok helt an på hvor dypt og hvor du fisker for at det skal være effektivt.

Ellers så har SG mye bra wobblere og greier som brukes ofte. Fått noen store fisker på feks 4-Play og mye av gummien deres;-)

Takk for feedback :)

Jeg skal så absolutt sjekke ut serien du nevner. Jeg var ute i går med min nyinnkjøpte rotte og jeg må si at den så helt sjukt rå ut der den svømte i vannoverflaten, men fikk ingenting på den. Når sant skal sies fisket jeg nok litt feil sted, men men.

På grunt vann med mye dritt i bånn så mister man så fort Shads og Wobblere synes jeg så det kan være fint å ha rotta med i fiskesekken som et mulig alternativ dersom man ikke vil wobble eller bruke flue. 

Det er noe med disse softbates etterligningene til savage som øye bare digger for å si det sånn. Skikkelig kule bates, men hvordan de biter er en annen ting. 

Du @Rage vet du om noen vann og plasser ved vannene hvor gjeddefiske er kult fra land? Jeg bor i Drammen og har fikset noe i elva med varierende hell. Jeg er veldig åpen for tips til gjeddefiske (vann og plasser) sommerstid såvell som isfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er super fornøyd med Savage Gear sine 3D Line Thru sofbaits.

 Måten de beveger seg på i vannet er så realistiske i sammenheng med hvordan fisker svømmer! Jeg har et par i de største sorten av disse rundt på 300g, og brukt de mye etter båt. Fått et par gjedderugger i 4-5 kg klassen. 
https://www.ebay.ie/itm/191386251744

En får kjøpt disse helt ned i 35-40 gram - er kanskje ikke de minste med tanke på vekten, men de fanger gjedder! 

Du kan se hvordan den beveger seg i vannet i denne videoen 

https://www.youtube.com/watch?v=wC28qwua3MA

En god funksjon med denne type ang/sluk, er line through funksjonen som går igjennom! Får en god forklaring på dette i youtube filmen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Rotta funker nok bedre på våren enn nå midt på sommeren hvor gjedda står dypt. Du har i tillegg valgt den en veldig vanskelig elv å fiske gjedde fra land i. Skal du få gjedde i Drammenselva er det en stor fordel med båt, og selv da er det krevende.

Jeg har fisket endel på Drammenselva, og fått mye på både Savage Gear Butch 21cm (dorg) samt 3D Line Thru Trouten (spinnfiske).

Skal du fiske fra land hadde jeg forsøkt rettunder bybrua eller utenfor Skutebrygga, har tatt flere der. Området rundt Gulskogenbrua og båthavna der er også fint. Sett gjerne ut de store om du skulle få noen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Atle :) jeg har nok fisket mest ørret og makrell siden jeg postet tråden. 

Tror jeg trekkes mer i retning av edelt fiske om dagen enn sportsfiske. Skal huske tipsene dine til det blir aktuelt igjen. 

Takk igjen for konstruktivt innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.