Gå til innhold
Fiskersiden

Ørettbombe


Recommended Posts

Hei, 

har en slik gjennomsiktig ørettbombe, om mer infor behøves heter den mill - LED affondate 30.

Det er ønskelig å benytte denne til fisking av HA. Er det slik at jeg trer fiskesnøret gjennom «røret» med den lengste tuppen mot stangen, setter en stopper fremfor svivel i enden og videre kobler den til fortom? Om så er riktig - må det ikke være en stopper på oversiden? Altså på siden mot stangen, for ellers vil ikke duppen reagere på fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Greven skrev:

Hei, 

har en slik gjennomsiktig ørettbombe, om mer infor behøves heter den mill - LED affondate 30.

Det er ønskelig å benytte denne til fisking av HA. Er det slik at jeg trer fiskesnøret gjennom «røret» med den lengste tuppen mot stangen, setter en stopper fremfor svivel i enden og videre kobler den til fortom? Om så er riktig - må det ikke være en stopper på oversiden? Altså på siden mot stangen, for ellers vil ikke duppen reagere på fisk?

Poenget med bomberdubb er at du skal få lange kast og styring av snøret. Jeg bruker to ulike varianter når jeg fisker med denne, jeg har hele tiden stramt snøre slik at jeg kjenner alle former for napp. Dubben er laget for aktivt fiske, men det går fint å tre en tykk nylon eller fireline line gjennom for så å knyte fast en snuer i begge ender slik at den får 5-15 cm å gå på. Da vil du se om det er tilslag. Ellers så har du skjønt hvordan den settes opp ser jeg. Tips: bruk lang fortom og lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.