Gå til innhold
Fiskersiden

Ledig plass i båten for HA-tur


erik
 Share

Recommended Posts

I morgen (lørdag 04.08.18) gjør jeg et forsøk på å lure en havabbor eller femti i Indre Oslofjord. De faste matrosene har andre ting å gjøre, noe om å plaffe ned uskyldige (rå)dyr, så jeg har ledig plass i båten hvis du vil henge med. Det er tre krav:

1. Du må komme deg til Høvik ved Meny eller Sarbuvollen Marina for egen maskin.

2. Oppmøte 04.30.

3. Ta med kaffe til meg. :)

Send meg en melding med fult navn og mobilnummer hvis du vil henge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Både den og dens mindre bror som nappet hos matrosen tok på IMA Komomo 90mm. Min tok denne:

IMG_5685.JPG

Matrosens abbor tok en litt lysere variant i sølv som jeg ikke har bilde av.

Vi brukte diverse annet også, Komomo 110, ymse Rapala og softbaits. Men det ga bare makrell. Begge bassene tok forresten helt inntil land, type 1-2 meter fra fjellet.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligheter kveldstid også, for de som ikke vil bruke helgen på å konkurrere med den lokale hanen om hvem som står opp først. Men for meg som småbarnsfar er morgentur perfekt siden jeg er tilbake til frokost. Rent fiskemessig pleier også morgen å være merkbart bedre enn kveld.

Nå har du tydeligvis en flytende farkost også, så da er det bare å komme seg ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gjeddekake skrev:

Den så liten ut Bonavar. Jeg hadde en lignende som jeg la ut på Finn etter én tur, lol. 

Håper ikke du bruker denne på havet. Til abbor og ørret fungerer den vell greit nok, muligens også til smågjedder.

Ja vi fant ut dette vi også ,)

Prøver nå å få byttet den til en Mariner 4. Men jeg har kanskje ikke noen bytterett ? Klagde på feilinformasjon skrevet på dem sin side osv. Dem skriver det er en 3 manns båt men går såvidt 2 i den. Kjøpt og betalt over nett å jeg skrev klage til de før 2 uker var godt. Noen som har noen tips ? Takk ,) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bonavar skrev:

Ja vi fant ut dette vi også ,)

Prøver nå å få byttet den til en Mariner 4. Men jeg har kanskje ikke noen bytterett ? Klagde på feilinformasjon skrevet på dem sin side osv. Dem skriver det er en 3 manns båt men går såvidt 2 i den. Kjøpt og betalt over nett å jeg skrev klage til de før 2 uker var godt. Noen som har noen tips ? Takk ,) 

Mitt råd er nok heller sørgelig. Legg møkka ut på Finn til halv pris eller noe og sett av to dager til å irritere deg grønn før du går videre i livet. 

I likhet med deg trodde jeg på det som sto i beskrivelsen av båten. Jeg fisker alene, men synes helt seriøst at det var vrient å få plass til både meg, en fiskesekk og stang i jolla. Fikk heldigvis ikke gjedde på turen, det ville ha vært en utfordrende situasjon å håndtere tror jeg.

Kjøp Ally istedenfor Bonavar. Jeg har ikke enda en båt på studentbudsjettet denne sommeren dessverre, men tenker absolutt Ally til sommeren igjen.

Jeg skulle forresten ha likt å se 2 voksne karer og en unge i jolla jeg hadde. Huff, da må man virkelig ha redningsvest til den forestående badingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gjeddekake skrev:

Mitt råd er nok heller sørgelig. Legg møkka ut på Finn til halv pris eller noe og sett av to dager til å irritere deg grønn før du går videre i livet. 

I likhet med deg trodde jeg på det som sto i beskrivelsen av båten. Jeg fisker alene, men synes helt seriøst at det var vrient å få plass til både meg, en fiskesekk og stang i jolla. Fikk heldigvis ikke gjedde på turen, det ville ha vært en utfordrende situasjon å håndtere tror jeg.

Kjøp Ally istedenfor Bonavar. Jeg har ikke enda en båt på studentbudsjettet denne sommeren dessverre, men tenker absolutt Ally til sommeren igjen.

Jeg skulle forresten ha likt å se 2 voksne karer og en unge i jolla jeg hadde. Huff, da må man virkelig ha redningsvest til den forestående badingen...

Møkka ? Jeg synes baderingen er fin jeg men kunne vert noe større :D Dette er vel som dop går jeg ut i fra. De fleste begynner med hasj å ender opp med heroin. Planen min er å starte med badering å ende opp i en yacht.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, erik skrev:

To ukers returrett ved netthandel gjelder ikke brukt vare er jeg redd. Men en reklamasjon er en annen ting, og feilaktig informasjon er en reklamasjon.

God morgen Erik. De godtok faktisk klagen min å har bedt meg pakke alt inn i originalesken å sende det til dem. Det er jo ikke bare bare må jeg si å nesten helt umulig. Men skal prøve å få til en levering på dem sine lokaler/lager eventuelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.