Gå til innhold
Fiskersiden

Frustrerende dag med haspel etter Ørret!


Gjeddekake
 Share

Recommended Posts

Det vaker her... og det vaker der... og der igjen helt inntil duppen min så blir alt helt stille! 

30 minutter går og samme skjer igjen denne gangen er duppen et annet sted og med ny og spenstig mark...

Jeg tenker med meg selv at det var da som bare da??!  å river til slutt av marken, legger bort meiteutstyret rigger flue og dupp og hiver ut!

 

Guess what? Ønskereprise! Sånn går timene og jeg får null og da mener jeg absolutt null kontakt med vår venn ørreten. Jeg ser til å med at den innimellom er oppe å tar fluer på vannoverflaten...

 

Frustrerende sak denne sommeren! Ikke kan man slenge noen ostepølser på grillen heller, hersens tørke! Arg, må bare ventilere litt :(

 

Er i det hjørnet at jeg vurderer å gjøre comeback først med mormyska for å si det sånn... værste er at jeg visste dette på forhånd, men gira som jeg var med fri og alt så dro jeg på bomtur likevel.

 

vell, vell... live to learn. Et par kalde pils ikveld før en god natts søvn så er jeg sikkert ute igjen imorra kjenner jeg meg selv rett, lol. Får bli gjeddefiske da tror jeg.

Endret av Gjeddekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's hard to be a fiskermann...
Selv er jeg heldigvis i nordnorge, og augusten har kommet med litt mer normalt sommervær. Så jeg sette rmin lit til siste halvdel av sesongen nå som tempen er på tur nedover igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse på termos og kvik lunsj er jo ikke så dumt :) jeg bunnmeiter neste tur. Flue og toppmeite fungerer i hvertfall ikke i dette vannet... 

Må også forsøke med trikset ditt TT. Nå regner det så da er det jo bedre forhold, men er skeptisk til om jeg gidder å stå i drittvær.

Blir det noe aure på dere da gutta ?:)

Endret av Gjeddekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TT skrev:

Prøv med en liten krok og en liten mark og intet annet. Kast i vakende og la det synke en stund. Dra inn en meter i ny og ne. 

Ev. kan du prøve pølse på termos ....

En ting til , hvordan får man noe tyngde i et slik kast? Jeg fisker fra land. 

Man trenger vel haggel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gjeddekake skrev:

En ting til , hvordan får man noe tyngde i et slik kast? Jeg fisker fra land. 

Man trenger vel haggel?

Langt kommer du selvsagt ikke, men med lett utstyr og tynt snøre får du lempet en til to mark et stykke ut. Men det er selvsagt ikke egnet på langgrunne steder der fisken vaker midtfjords ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.