Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er erfaringsmessig det beste å fiske etter ørret med?


Gjeddekake
 Share

Recommended Posts

@BAN takk for svar!

jeg har trua på 4G spinner, men føler at jeg ikke klarer å få de langt nok ut. Var vel ved 10 forskjellige vann i fjor, men føler alikevel at det stort sett er Øyungen jeg ender opp på og hvor jeg har mest hell.

sildesluk kan jeg se fordelen med da de gjerne går en del lengre enn andre typer, men skjeslukene er jo gjerne i samme vekt som spinnere og der sliter jeg litt med å skjønner når jeg evt skal bytte fra spinner til skje. Har også prøvd meg med wobblere, gjerne av mindre størrelse, men det tar meg vel nærmere 15 kast før jeg klarer å få til et hvor ikke en av de to fordømte treblerkrokene hekter seg i wobbleren, virvelen eller sena. Da blir det fort til at jeg får tilbake til spinner og fortsetter min fiskeløse tur :0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt googling på øyungen sa meg et par ting. Fisk står langt ute på dagtid og det er stingsild og ørekyte der. Om natten går det fisk nær land. Mye skog langs vannet som burde gi gode næringsforhold.

 

Jeg ville da prøvd sildesluk eller stor skjesluk om dagen og sneket meg rundt med små sluker og spinnere på kvelden og natten. I vann med stingsild har jeg flere ganger hatt kjempegodt fiske tidlig på morgenen med bittesmå sildesluker etter stor ørret på stingsildjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.