Gå til innhold
Fiskersiden

Hva bruker dere som anker til kano/båt i ferskvann ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Takk for svar Erik. En liten mini dregg er det vi trenger som du sier. Jeg er helt blank på dette området men gleder meg til helgen allerede. Da blir det ut i gummibåten for å søke opp stor Abboren. Jeg rodde rundt i helgen å så ut som en klovn tenker jeg ,)men fant fort ut at roing i motvind var bare og gi opp. Så vi kjøpte el motor,lader og batteri dagen etter. Tror vi kjøpte for liten båt også. Prøver nå å få byttet en Intex Mariner 3 til en 4. Utrolig overasket over disse båtene til en billig penge. Synd dem ikke beskriver størrelsen og hvor mange som går i båten med en bedre betegnelse. Er faktisk helt umulig å være 3 i en Mariner 3 båt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som del av CE-godkjenningen skal det stå et lite skilt i båten som opplyser om antall personer og maks lastevekt. Mangler dette er båten neppe godkjent og kan ikke selges som en båt, bare som badeleke. De færreste vil betale det samme for en badeleke som en båt, og det gjenspeiles i prislappen. ;) 

Ser nå at Biltemas minste dregg er 0,7kg så da er det sannsynligvis den jeg har i jolla for jeg kjøpte den der. Flaggline er forresten topp som «ankertau» i små farkoster. Jeg har også skrudd fast en taubrems i fronten på jolla så jeg bare kan hekte på lina der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe skilt på båten men det er stemplet/trykket antall personer og vekt osv på innsiden av båten faktisk. Jeg er bare en amatør som ønsker å komme meg ut på vannet uten å investere for mye penger. Du som er veteran vet jo alt om dette å det er jo som natt og dag å stå på land kontra å komme seg ut i båt/badering :D. Ikke alle som kaller gummibåt for båt men det er hvert fall et skritt i riktig retning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.