Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskekort - sanksjoner ved fiske med mer enn én stang...


Gjeddekake
 Share

Recommended Posts

Hva risikerer man om man fisker simultan i ørretvann mot kortets regler? 

I dårlige bett-perioder slik den vi er inne i nå i lavlandet så kjenner jeg på lysten til å legge ut meitestang og kaste flue samtidig. 

Risikerer jeg inndragelse av fiskekortet eller politianmeldelse dersom jeg blir oppdaget?

(Kjenner på lysten til å være litt "outlaw")

Endret av Gjeddekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rubjo skrev:

Jeg løser problemet med å ta med poden...når han er lei av å ikke få fisk, finner han seg noe å leke med, og far kan da kaste ut en makkestang. Kommer oppsynet er den podens :-D
 

Noe i den dur hadde jeg tenkt å svare også! 

Ellers har vel se fleste allsidige fiskere fisket med flere stenger i blant. Av typen; du sitter og slapper av med en markstang ute, og så vaker det plutselig en fin fisk rett utenfor beina dine .... Men etter at jeg ble såkalt «voksen», så prøver jeg stort sett å følge reglene. 

Noen steder, feks enkelte vann i Oslomarka, er det lov med tre stenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig en eneste gang i hele mitt liv blitt spurt om jeg hadde fiskekort. Det var i sommer.
Jeg svarte: " "ja" (jeg hadde faktisk papirene i orden), og oppsynet var så fornøyd med svaret, at han glemte å be om å få se selve fiskekortet. Istedet var han optatt av å belære meg om at jeg ikke fikk fisk med utryret mitt i det vannet, bla bla bla....så jeg kastet ut og fikk fisk :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, erik skrev:

Snakker vi om fiske på privat grunn, er det egentlig ikke så mye annet enn bortvisning som kan iverksettes, fulgt av politianmeldelse. 

Takk for svar Erik. Jeg fisker aldri uten kort eller i vann hvor fiske ikke er tillatt. Det er kun énstangsregelen ved vannene som er i veien.

 

Jeg kjøpte stangholdere idag så jeg finner vel ut av det :p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hørt rykter om at man kan bli fratatt utstyret om man fisker uten kort eller med ulovlige fiskeredskaper, stemmer dette eller er det tøys? 

En bot ville jeg funnet meg i men dersom noen stjal utstyr til mange tusen fra meg ville det fort bli en langt mer anspent stemning...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.