omikk Posted August 11, 2018 Report Share Posted August 11, 2018 Hei, lurer på å koke/steke åttearmet blekksprut fra Norske farvan... Hva skal man gjøre med den før man steker den? 'Den liger i fryseskap nå ,men har lest at det må slås hundreganger eller koke før steking..litt usikker tpå hva skal jeg gjøre da... Har noken prøvd lignende? Takk for tips ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted September 29, 2019 Author Report Share Posted September 29, 2019 jeg svarer seg selvetter ei stund) Vellyket smaksprøve..nå er det bare å fiske den mer..men hvordan?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 Det så jo riktig så godt ut. Smakte det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted September 30, 2019 Author Report Share Posted September 30, 2019 5 timer siden, Ølgylt skrev: Det så jo riktig så godt ut. Smakte det? Ja ...helt perfekt...virkelig angrer på at det går ikke å kjøpe den i Norge) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted September 30, 2019 Author Report Share Posted September 30, 2019 i tilfelle.. 1.den var i fryser over natt... 2.tynt... 3.dypet tre ganger i kokende vann...(så den ikke krøller armene så mye..) 4.treke 10 min. 5.steke til passende farge (ikke spare på god olive olje..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 Må testes. Hva gjorde du for å få vekk blekket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts