Gå til innhold
Fiskersiden

Å bruke YouTube som lærer?


Gjeddekake
 Share

Recommended Posts

Tenker å kjøpe meg ei kastestang: https://www.xxl.no/guideline-flystarter-trout-9-5-4-pc-kit-fiskesett-orret-brun/p/1055529_1_style

Og i den forbindelse tenker jeg å kastetrene en del utover høsten på egenhånd. Jeg tenker å bruke tipsene fra XXLbloggen samt YouTube klipp til dette sammen med MYE kasting selvsagt :)

 

mitt spm er som følger: det fremstilles online som om kurs er en god investering, men ikke at det strengt tatt er helt nødvendig. Hva tenker forumet om at jeg kaster utover høsten før jeg evnt tar et kurs til våren?

neste spm: Er dette en grei stang for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sein tilbakemelding ref posten din over men aj dette er ei super stang å starte med og fiske lenge med, tommel opp! Ja kurs er alltid gøy men dette er ingen doktorgrad i kvantefysikk, du klarer fint å lære deg kasting ut frå youtube og internett, og dersom du synes til våren at dette går litt tungt så heng deg på eit kurs, det viktigaste er at du kaster ofte og mykje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med ei dyrere stang etter overtalelse i butikk. Den er noe lenger, men snøre var visst mer egnet til å kaste med mente hun som ekspiderte meg (hun var ihuga fluefisker så hun kunne mye om dette). 

Jeg har ikke fått kastet noe særlig ennå, men tenker å trene uten flue i et vann jeg ikke har kort til i nærheten. 

Fint å høre at det ikke er noe must med kurs. Det blir jo noenganger fremstilt som om det er galskap og kaste uten kursing i forkant.

Jeg mistenker at det foreligger et kommersielt snitt i dette med kursing osv...

Tenker å øve mye frem til neste sesong. Kan jo sikkert øve på kasting også om  vinteren selv om det ser pussig ut.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.