Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Gjeddekake

DAM dupp lightstick - første tur ikveld og attpåtil med fangst :)

Recommended Posts

Jeg har gledet meg som en liten unge på at disse duppene skulle dukke opp i posten fra Skittfiske å dro rett til skogs etter å ha hentet dem :)

Det som irriterte meg godt var imidlertid at det manglet én duppkork til en av mine 2 dupper. Skikkelig kjipt da lightsticken kan finne på å stikke av under kast. 

Sååå, to aktive stenger fungerte ikke optimalt så i hovedsak endte jeg opp med mer eller mindre én aktiv stang. Når det er sagt så var dette morsom fiske :) det å sitte å stirre ut i mørket på den lysende duppen under stjernehimmelen var magisk.

For å gjøre turen perfekt så beit det på en liten ørret :) den var ca 27 cm og ikke noe beist akkurat. Tenkte å slippe den igjen, men dessverre sat kroken som et skudd :(

vel alt i alt var det ikke så mye gøy og spennende som det var en deilig rekreasjon og tilbaketrekking. Det å sitte der mutt alene i nattmørke i skogen hmm....

så nå sitter lukta av stekt ørret i tapeten hjemme. En liten snack etter en super kveld. Nå kan de mørke høstkveldene bare komme :)

#DetteBlirForEnVane :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duppfiske med lighstick er ufattelig gøy. AnglingDirect har flere varianter til lettere duppfiske om det skulle være aktuelt. Handler mest dupputstyr fra England. Dro med en ikke-fisker-kompis på øl og dupp etter sørv. Han ble superglad av å få " så masse stor fisk". Avkrokningsmatte var selvsagt med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en dam lightstick dupp i posten i dag. Hvordan rigges denne duppedingsen? Har aldri fisket med slik dupp før :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den rigges som en vanlig dupp. 

Duppstopper, dupp, haggel og krok.

Når du har rigget alt dette og loddet riktig så har du i lightstick i det tomme røret på toppen av duppen og setter på lokket. Deretter hiver du uti og tar deg en dram , voila :)

skitt fiske ;)

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 12.9.2018 at 2.27, Gjeddekake skrev:

Duppstopper

Aha, det er det jeg trenger! Må skaffe noe brukandes og håpe på bedre vær til neste helg. Umulig å fiske i denne vinden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Lettere Påvirket skrev:

Umulig å fiske i denne vinden.

Vind er jo gull for harvefisket! Jeg var til og med ute med stanga i går kveld, for å hilse på Knud. Han hadde felt noen store trær over veien, som jeg måtte trille rundt,  men elles er det bare digg å kjenne litt på været. 

Knud kødder med veien:3C09676F-6C4B-402E-AF63-C490EF859316.thumb.jpeg.b922be8fe7d6f2212748682341f334b0.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Lettere Påvirket skrev:

Aha, det er det jeg trenger! Må skaffe noe brukandes og håpe på bedre vær til neste helg. Umulig å fiske i denne vinden.

Det er helt sant. Jeg skulle selv etter planen på fisketur idag, men kansellerte pga vind. Hard pålandsvind er elendig fiskevær.

Satser i likhet med deg på fisking til neste helg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå