Gå til innhold
Fiskersiden

Starte fiske på Karuss


Miehrano
 Share

Recommended Posts

Har fått informasjon (av Bestemor, ein skal høyra på dei gammle) om eit vatn som før i tio vistnokk inneholdt "Ein merkeleg fisk", og det er mest sansynleg snakk om Karuss. 

Vatnet har stått ubrukt i mange år no og er nett blitt lett tilgjengelig pga skogsarbeid i nærheten, og eg blei nyskjerrig på om eg kunne begynna og fiska der, men har aldri fiska anna en Aure og Gjedde i ferskvatn. Alltids spennandes og prøva etter ny fisk. Enda bedre om eg har lett tilgjengelig fiskeplass istadenfor og reisa vekk til kjente vatn.
Er det nokon måte og sjå om det er fisk der, eller om eg berre skal finna meg ein plass og hiva ut litt agn (Mais?) ein periode også prøva og fiska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med å observere, ta deg noen runder rundt vannet når sola står høyt og se om du klarer å spotte dem. Lemp ut litt fór på noen grunne plasser hvor du klarer å se dem, gjerne i nærheten av vannliljer/blekker/vegetasjon. Mais gir god kontrast mot bunn og karussen ser mørke/svarte ut under vann så de kan være litt tricky å se hvis vannet er mørkt. Husk polaroidbriller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.