Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiskestang under 1500 kr


Tore Christiansen
 Share

Recommended Posts

Har skade på to av mine havfiskestenger. Jeg har en beastmaster boat 4-delt 30-50 som nå har ødelagt en stangring. Og en Ron Thompson 20-30 lb (usikker på modellnavn). Begge er ganske store og tunge, og spesielt beastmasteren er veldig stiv. Har også en ugly stick som er for stiv. Ser etter noe med litt mykere tupp. Skal brukes mest til kveitefiske fra 10-60 meters dyp, men må helst også kunne løfte 750 gram pilk med et par opphengere fra 130 meter. Har sett på Prey jigger 8-20 lbs, shimano beastmaster boat slim 12-20 og 20-30. Blir beastmaster 12-20 for myk til å løfte over 500 gram fra 120 meter? Eller er den bare litt myker ei tuppen, men har likevel rygg nok til å løfte? Skal brukes med shimano tld II 20-30.

 

Hvis noen har god etips til hvordan jeg kan få løs snellefestet på en RT med metallfeste der selv ikke rørtang klarer å få løs «mutteren» tar jeg gjerne imot det også.

Endret av Tore Christiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beastmaster Slim 12-20 bruker jeg masse selv. Den trives ikke spesielt godt med halvkilos søkker, men 20-30lbs varianten klarer det helt fint. Ellers så er jo 30-50lbs varianten veldig lett og fin og kan brukes til det du beskriver og langt tyngre fiske enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.