Ilatad Posted August 27, 2018 Report Share Posted August 27, 2018 (edited) Selv om vi kanskje ikke er så mange, regner jeg med det er flere som lager spinnere her..? Jeg har nettopp startet og har allerede hatt mye moro med min nye hobby. Noen flere som lager spinnere og har lyst til å dele litt ideer? Jeg har lyst til å prøve meg på laksespinner, men litt usikker hvor jeg bør starte (mtp kropp og størrelse) Det jeg liker er at man kan lage spinnere med litt mer vekt enn det man får i vanlig butikk, også kan man eksperimentere med farger og fasong. Her er noe av utstyret jeg har og spinnere jeg har laget. Bruker for det meste ferdig lakkert deler, men har også såvidt prøvd meg på pulverlakkering Edited August 27, 2018 by Ilatad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted August 27, 2018 Report Share Posted August 27, 2018 Rene smykkene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubjo Posted August 27, 2018 Report Share Posted August 27, 2018 Det der kunne vært moro å prøvd på mørke , kalde kvelder i vinter. Hva trengs egentlig for å komme i gang? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilatad Posted August 28, 2018 Author Report Share Posted August 28, 2018 Slik jør jeg det. Først finner jeg frem blad og clevis (halvmåne som holder spinnerbladet). Deretter må du ha minst en liten perle så bladet snurrer lett, da er det bare å forme kropp, det finnes alt fra perler til ferdige kropper (her er det bare å bruke fantasien), jeg prøver å forme kroppen så den går godt i vannet. Når jeg er fornøyd med vekt, farge og fasong lager jeg løkke og fester kroken. Du kan bruke tang til å forme tråden, men jeg liker trådformeren, det er lettere å få øynene på linje med den. Det er masse diy filmer på YouTube https://youtu.be/Yvgv33ByA_Y Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidario Posted August 28, 2018 Report Share Posted August 28, 2018 Det der ser jo skikkelig morsomt ut. Hvor kjøper du alt som trengs av småbiter? Ebay? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilatad Posted August 28, 2018 Author Report Share Posted August 28, 2018 Det finnes et hav av sider som selger. Jeg har kjøpt mye fra Sverige. https://www.axteka.nu/index.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SindreL Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 On 8/27/2018 at 9:45 PM, Ilatad said: Selv om vi kanskje ikke er så mange, regner jeg med det er flere som lager spinnere her..? Jeg har nettopp startet og har allerede hatt mye moro med min nye hobby. Noen flere som lager spinnere og har lyst til å dele litt ideer? Jeg har lyst til å prøve meg på laksespinner, men litt usikker hvor jeg bør starte (mtp kropp og størrelse) Det jeg liker er at man kan lage spinnere med litt mer vekt enn det man får i vanlig butikk, også kan man eksperimentere med farger og fasong. Her er noe av utstyret jeg har og spinnere jeg har laget. Bruker for det meste ferdig lakkert deler, men har også såvidt prøvd meg på pulverlakkering Heisann, hvor får du tak i slike *bord* som siste bildet ditt? Er det noen som selger typisk startsett for å lage spinnere? Mvh Sindre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts