Gå til innhold
Fiskersiden

Tetter hull i stangarsenalet


Rubjo
 Share

Recommended Posts


Da fikk jeg tettet enda et hull i stangarsenalet, med ei 8,9' triggerstang i 10-25 grams klassen. Billigste sort rett fra ALiExpress. Haha

Fra før har jeg triggerstenger i 1-8 gram, og neste blir da ei 20-60 gram stang, om jeg ikke teller med guttungens spinncas opsett  fra i fjord. Den kunne saketens gårr rett in i rollen, men dene r bare 6 for lang, og dette er tiltenkt lett fiske etter makrell/SØ så jeg ville ha ei med litt mer lengde.

Snella til denne blir sansynligvis Kastking Spartacus som jeg kjøpte inn i vår, men som har vært arbeidsledig siden Tsurinoya FX50 kome i hus.
 

I alle fall stanga er firedelt så denne kan ligge og slenge i bilen uten å ta så mye plass :-D
Har hatt det før. Men er spent på hva dette billirælet kan levere. Guttungen skal i barnebursdag på Lekeland i dag og det er ei kai hvor man kan få både makrell, tork og sei like ved, så tenker far bruker ventetiden der.
Desuten har   fastlegen anbefalt mer fisking så jeg får mere trim :-D

 









 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet var det helt klart et gapende krater :-D

Billigrælet funket i alle fall. Helt akseptable kastelengder og dro inn en 530 grams Makrell den timen jeg hadde til rådighet, pluss en småsei. Kunne blitt mer, men stod på ei kai, uten noe å få heist fisken opp med, så det datt av et par. 

Ganske sensitiv stang men likevel god rygg. SÅ tror denne kan bli ei fin SØ/ makrellstnag. 
Den er helt generesisk så aner ikke hva den heter engang. Men finishen på den var helt OK, så vil tidens tann vise hva den er god for kvalitetsmessig. Og jeg liker at billigreier funker. Det gjør denne. 

Kastet alt fra 12 grams til 28 grams med den....Både skjeisluker og silder. Haddfe tenbkt å etset hva den ville si til en 10 grams "wobler" også, emn det ble ikke tid. 

Men den er nok ikke optmal til noe under 10 gram denne, men i det spekteret har jeg andre stenger å bruke om jeg må. 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.