Gå til innhold
Fiskersiden

Kroker og opplegg trondheimsfjorden


Parat
 Share

Recommended Posts

Hei.. Jeg fikk ikke mer enn en krøkt hvitting idag. Er det hovedsakelig agnfiske som funker? 

Har liten erfaring med det. Har kun et juksahjul foreløpig, og har pilket etter torsk, sei, lyr osv tidligere. Og til storsei funker vel sort/grønn/rød makk. Men det er jo så mye mer spennende fiskearter her. foruten fisk til agn, så er jeg jo interessert i å få tak i litt god matfisk. Brosme, steinbit, kveite osv er jo meget godt.

har mustad j kroker 5/0, og størrelse 8/0. Samt noen 13/0 og 16/0 kveitekroker, sirkel. Til hyse og annen bunnfisk på relativt grunt vann kanskje 5/8 krokene? Og til brosmer og kveiter osv kanskje store sirkelkroker? 

Kjøpte et sortement med havfiskeutstyr brukt. Er en del blekkspruter og diverse rosa og selvlysende slanger man kan tre på krokene.. hva funker? Er det lodd i enden, så opp til en fortom på en meter med krok med div farger og agn som kan funke? Kunne tenkt meg en havfiskestang etterhvert, men man kan jo begynne å hekte det på hjulet. :-) hilsen ivrig helårsfisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.