Gå til innhold
Fiskersiden

"Sjøørret" fra Mandal........


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

merkelig at en som har dratt så mye fisk som han ikke vet forskjellen på laks og aure.

...eller evner å holde fisken på en tilnærmet fornuftig måte. For øvrig synes jeg det har vært litt mange tråder med kritikk av bilder vi har funnet på andre nettsteder i det siste. Greit at man finner noe man reagerer på, men trenger man egentlig "slakte" vedkommende i en tråd her? Skulle vel egentlig være unødvendig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av Tommern

Men en FLOTT fesk er det da enten det er sjøørret eller laks!

En oppdrettslaks blir ALDRI flott!

Jo, i folie med smør, sitron og krydder.....mmmm

Men merkelig at verken fisker, fotograf eller andre reagerer bla på halefinnen. Fiskeren er jo litt i "rus" må en gå ut fra, men allikevel, noen burde da se det. Men vi må huske at det er MYE mindre o-fisk der nede enn her hos oss på vestlandet, mange av de har nok aldri sett o-laks levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn fanstrapporten på Sjøørret nå er ,så er "feilmarginen" 25% på innrapportert sjøørret.....Er jo ikke så veldig representativt[:I]

Bildet ligger på classic salmon sine sider, de burde ordnet opp hos seg om ikke annet.

De er jo ULTRA-SERIØSE i alt de gjør, skulle ikke tro det når bildet ligger ute der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om denne da? http://www.detrelakser.com/pero.htm Registrerte den i farten som laks 6 kg, men bestemte meg 5 min etterpå at jeg hadde satt ny pers på sjøørret. Mandalselva i september i fjor, på enhånds kl. 7, stoats tail dobbel str. 12. En megatripp, dypvading og måtte følg etter et godt stykke nedover:)

Tok jeg rett eller feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ja. Tok en SØ på 3.5 tidligere den sesongen....

På tide å treffes snart igjen da, eller? Hadde nærmest ventet å høre fra deg:) Alltid klar for litt fiske vettu:)Har hengern med kajakkene klar i garasjen og båten ligger klar på havna...

Hørte rykter om at klevenfolket snart skulle få besøk og regnte selvfølgelig med at det kunne være deg det var snakk om? Fisker stort sett på hauge a eller holmesland fredagene fremover så det kan jo hende vi treffest. Hadde vært knall det!

Synes det er rart at Vikøren ikke har redigert den SØ der ja, har du tipset ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pero.

satte nesten maten i halsen da jeg så den i fjor på sidene til mandalselva innregistrert som laks. kanskje den flotteste sjøørreten jeg har sett fra sørlandselvene..ikke mange av dem desverre.

ps. får dere noe laks i sjøen for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har ikke prioritert sjøfiske etter laks enda. Starter opp over helgen, må bare fullføre et døgn på hauge a først:)

Har kun blitt sø, topp 3 kg samt en hel del mindre.

Har irritert meg en del over vannstanden i elva og hvordan de styrer "butikken" de som har med disse tingene å gjøre, så det har blitt til en del dypvannsfiske i steden. Men nå braker det snart løs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.