Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Hemsedal oktober


tobhar02
 Share

Recommended Posts

Jeg skal en tur til Hemsedal nå i helgen. Jeg tenkte å ta med meg fiskestanga, men etter mye søking på nett og ringing rundt finner jeg ikke noe vann å fiske i ettersom at det meste er stengt for sesongen. Er det noen som har noen kontaktpersoner som muligens kan selge meg et fiskekort?

 

PS. 16 år å fiskegira. Vil få til en siste tur før sesongslutt. All hjelp settes stor pris på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tobhar02 skrev:

Jeg skal en tur til Hemsedal nå i helgen. Jeg tenkte å ta med meg fiskestanga, men etter mye søking på nett og ringing rundt finner jeg ikke noe vann å fiske i ettersom at det meste er stengt for sesongen. Er det noen som har noen kontaktpersoner som muligens kan selge meg et fiskekort?

 

PS. 16 år å fiskegira. Vil få til en siste tur før sesongslutt. All hjelp settes stor pris på

Har ikke peiling. Men ville bare tipse om at Hemsedal ikke er Sørlandet, men Østlandet. (Ikke at det gjør så mye, det er jo så lite aktivitet her at tråden ikke akkurat står i akutt fare for å forsvinne i mengden....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke peiling, men det ville overraske meg om du finner steder å fiske i Hemsedal i oktober. Det er jo svært vanlig å frede ørreten totalt i gytetiden, typisk fra 1. sept. Og i Hemsedal er det i tillegg snart full vinter ...

Så vidt jeg vet kan du fiske etter harr i Glomma og muligens Trysil. Ellers kan du fiske ørret i stille vann i Oslomarka. Det er sikkert flere steder i «lavlandet» som har tilsvarende regler som Oslo.  Den som leter finner. Og så kan du fiske i sjøen, dah ...

 

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TT er inne på så går det mot vinter i høyden. Det blir en slags mellomperiode fra vannet er kaldt, dødt og utilgjengelig og frem til isfiske begynner. 

Fisking i oktober oppe i hemsedal...hmm, ugunstig er den første tanken som slår meg.

November ville være å foretrekke ettersom isen ofte har lagt seg så høyt oppe som Hemsedal allerede da.

Endret av Gjeddekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.