Gå til innhold
Fiskersiden

Billig isfiskeutstyr


tobhar02
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Den 28.10.2018 at 17.18, tobhar02 skrev:

Hei. Nå som vintern snart kommer tenkte jeg å prøve meg på isfiske. Jeg har sett litt på biltema sine balansepilker og mormyshkaer. Funker dette greit? Ser også etter tilbud på isfiskeutstyr i og med at jeg også mangler litt annet stash. 

Unngå Biltema, gå heller inn på finn.no eller lignende. Lykke til med sesongen :)

Endret av Gjeddekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt litt seint å foreslå det nå, men til senere anledninger bør du kjøpe utstyr utenfor sesong.

Jeg fikk kjøpt et 1400 kroners Rapala isbor til 499 i august så det kan være kupp å gjøre. Jeg følte meg litt dust der jeg gikk ut av butikken med et isbor i 30 varmegrader, men det var verdt det :)

 

Jeg debuterer selv på isen denne sesongen og har splitter nytt utstyr så dette blir gøy!

Kjøp bor på sportsbutikken ikke på Dags marked eller BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at du har skikkelige klær (og det er viktig ...), så er det jo egentlig bare isboret som er en investering å snakke om ved isfiske. Selve fiskeutstyret trenger ikke koste særlig mye.

Men det er vel verdt å legge litt penger i et skikkelig bor, for sløve og dårlige bor er utrolig irriterende ... Også kan det jo være greit å ta vare på boret, om an har lagt litt penger i det. Dvs beskytte eggen, ikke bruke det som øks og/eller brekkstang, samt å tørke det etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TT skrev:

Forutsatt at du har skikkelige klær (og det er viktig ...), så er det jo egentlig bare isboret som er en investering å snakke om ved isfiske. Selve fiskeutstyret trenger ikke koste særlig mye.

Men det er vel verdt å legge litt penger i et skikkelig bor, for sløve og dårlige bor er utrolig irriterende ... Også kan det jo være greit å ta vare på boret, om an har lagt litt penger i det. Dvs beskytte eggen, ikke bruke det som øks og/eller brekkstang, samt å tørke det etter bruk.

Det du nevner med skikkelig bekledning er essensielt. Jeg har riktignok ikke isfisket før, men jeg har hatt kalde opplevelser tidligere hvor jeg ikke har vært tilstrekkelig bekled. 

Om TS har rom i budsjettet for en skikkelig flytedress så har jeg blitt fortalt at det gjør underverker. For øvrig er pigger et absolutt must på isen. 

Jeg har tidligere gått på ski over islagte vann og da aldri uten ispigger om halsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.