Gå til innhold
Fiskersiden

Et bra vann å campe + fiske ørret ved nå i tidlig vinter?


John Inge Frantzen
 Share

Recommended Posts

Noen som vet om et bra ørretvann jeg kan sette opp midlertidig gapahuk for en natt sånn i midten av November?

Området jeg kunne tenkt meg å campe i er vel øst for Lågen og sør for Kongsberg (jeg bor i Tønsberg).

Helst et sted jeg ikke vil møte på så mye andre folk.

Skal forresten fiske med enten sluk/spinner eller dupp og makk, hakke fått ordna meg flueutstyr enda, får bli til neste år.

Endret av John Inge Frantzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du skal ikke si det. Vinteren kan komme fort nå. Ser is på de mindre tjerna rundt omkring. Men øst for lågen gir ikke mange muligheter, da må du oppover til hajeren og øksne og deromkring. Lenger sør er det stort sett abbor og gjedde. Det beste jeg kan anbefale er siljan, vanna rundt mykle. Sporevann f.ex. Der finner du deg nok en fredelig plass nå.

Ørret er det der, men kanskje litt småfallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Du skal ikke si det. Vinteren kan komme fort nå. Ser is på de mindre tjerna rundt omkring. Men øst for lågen gir ikke mange muligheter, da må du oppover til hajeren og øksne og deromkring. Lenger sør er det stort sett abbor og gjedde. Det beste jeg kan anbefale er siljan, vanna rundt mykle. Sporevann f.ex. Der finner du deg nok en fredelig plass nå.

Ørret er det der, men kanskje litt småfallen.

Sporevann er faktisk det vannet jeg har sett mest på :D

Synd meteorologene skremte meg fra å dra ut nå i helga med å si det kom rester fra orkanen Oscar og skulle regne som ville helvete, har jo vært full sol og vindstille i hele dag! :glare:

Neste helg skal jeg i 30-års lag så må bli helga etter der, får håpe det ikke har fryst til så alt for ille innen det, men hvordan er det å fiske sånn i skillet mellom høst og vinter egentlig?
Kan se for meg at fisken ikke gidder jage spinnere og annen sluk så jeg burde kanskje satse på makk og dupp eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.