Gå til innhold
Fiskersiden

Min første ørret/laks over 1kg


Clancy
 Share

Recommended Posts

Endelig satt den. Etter flere dager med leting etter den kjekkaste fisken å få på stanga. Onsdag den 31/10-2018 ble en riktig god dag. Denne dagen kl14.30 fanget eg endelig min første ørret/laks over 1kg.

De var blanding av flaks og litt hjelp fra dere her på forumet som pumper ut info og gode råd til oss nybegynnere. Vil med de takke alle her inne som ikkje bare lever for fisket men også de og gje bort gode råd. 

Vekt 2.047 kg :D

20181031_151545.jpg

Endret av Clancy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Iversen skrev:

Her tror jeg jaggu du har fått en laks ...som akkurat har gytt

I såfall har eg fått min største laks! Var veldig usikker nemlig. Måtte ta den med meg siden kroken satt i magen. Var ikkje planen siden den var så tynn. Der fekk eg en bekjent av meg til å sjekke hvilken fisk de var men nå ble eg veldig usikker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BAN skrev:

Kan minne om en oppdrettslaks. Litt dårlig bilde men finneslitasje kombinert med mange prikker på gjellelokket er en god indiksjon på tamlaks.

Ble desverre ikkje tid til bedre bilde der og da. Men de er egentlig de eg har mistenkt litt også. Men den hadde prikker under sidelinjen men ikkje mange. Litt dumt viss du har rett. Denne var ferdig å gyte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

Enig i at dette mest sannsynlig er en oppdrettsfisk. Det er ikke vanlig med støinger av villaks i sjøen på denne tida, de går ikke ut fra elva før på seinvinteren eller våren. At den i tillegg er blank tyder også på det.

Er ikkje så fristende å spise den da. Kan de brukes som agn? Var ikkje så mye kjøtt å skryte av uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.