Gå til innhold
Fiskersiden

Isstav eller frekvent prøveboring?


Gjeddekake
 Share

Recommended Posts

1 time siden, erik skrev:

Dette er årets store fjas-dag, Blakk Fredag. 1. april er nære, men det er dagen i dag det virkelig juges på førpriser og prosenter. Så her er det bare å kline til.

 

Vi har mye å gå på før vi blir bannet. (Er det i det hele tatt en norsk verb?)

De fleste selger jo bare søppel som er avskrevet for 2 år siden i regnskapene til prisjuks. Har ikke funnet noe i Norge som var interessant for min del. I England derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, TT skrev:

Så lenge man slipper å stå i kø eller oppholde seg i stinne lokaler, kan det jo være trivelig å la seg lure. Særlig når man snakker om fiskeutstyr ...

Jeg burde vel solgt utstyr tilsvarende en liten butikk på hjørnet jeg har, før jeg kjøper noe nytt :lol:
Drone ja, hva slags? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pent liten formening egentlig. Poenget er å filme fiske og grisekjøring med båt. Sistnevnte er litt problematisk siden de fleste dronene i aktuell prisklasse (maks 7-8 båtlapper) er for trege. Nå trenger den ikke å matche båtens toppfart på drøye 40 knop/ 80 km/t men det hadde vært artig om den hang med mer enn halvveis. Så har rett og slett ikke funnet den ideelle enda.

Men dette er ingen bråhast heller, tar det med stor ro. At båten er raskere enn dronen er utvilsomt et I-landsproblem. :D  God helg!

 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.11.2018 at 14.32, Gjeddekake skrev:

Trenger man egentlig pulk ?

Jeg har iallfall aldri følt jeg har trengt pulk :) Så det er ikke noe du trenger å få deg når du starter med isfiske :) Føler jeg klarer meg fint med en sekk + bor på skulderen når jeg forflytter meg. Og man trasker gjerne en bit når jeg fisker på store vann som feks Vansjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.11.2018 at 21.41, Hermansen skrev:

Jeg har iallfall aldri følt jeg har trengt pulk :) Så det er ikke noe du trenger å få deg når du starter med isfiske :) Føler jeg klarer meg fint med en sekk + bor på skulderen når jeg forflytter meg. Og man trasker gjerne en bit når jeg fisker på store vann som feks Vansjø

Jeg skaffa meg pulk etter en stund som isfisker. Enkle årsaken at jeg var lei av å børste av snø, dunke av is på alt av utstyr og pakke sekken på nytt når jeg skulle bytte fiskeplass. I tillegg blir sekk på ryggen mens jeg har på isfiskedressen min j*vlig varmt etter noen meter. Kjøpte den oransje paris-pulken og er innmari fornøyd. Den er lett og praktisk. Har den festet utenpå sekken ved gåing eller sykling ut at jeg merker spesielt mye til den ekstra vekten. Så er det bare å ta av seg sekken med pulksiden ned, feste stroppene i magebeltet og tusle innover. Beina pleier å være litt slitne etter sykling i variende snø og trafikksørpe, så er helt himmel med null vekt på ryggen når det skal traskes innover isen. Så rekker ryggen å tørke litt før man skifter til flytedressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.