Gå til innhold
Fiskersiden

Slik oppbevarer jeg mine sluker


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi 

Tenkte bare å dele bildet av hvordan jeg oppbevarer mine sluker og utstyr jeg bruker jevnlig.

På denne måten kan jeg lett plukke med meg de slukene jeg trenger for dagen og har grei oversikt over hva som er tilgjengelig.

Nederst har jeg sluker jeg hovedsaklig bruker i solskinn, i midten sluker jeg hovedsaklig bruker ved overskya vær, og tobis imitasjoner og ferskvanns sluker for seg selv.

Men ingen regler uten unntak.

Ferskvanns sluker fungerer glimrende i saltvann.

 

20180306_192426.jpg

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TT skrev:

Ser ut som ørret/sjøørret er målet, men det ligger jo for så vidt i navnet ditt ...

Lynkjapt observert 

Den observante leser vil kanskje også legge merke til doble splittringer på alle slukene. 

Her har nerden i meg fått fritt spillerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 5 months later...

Selv har jeg sluker i bilen, garasjen. yttergangen, stuen, kjøkkenet og i det dedikerte fiskerommet. Like overrasket hver gang jeg har klart å ta med meg rette slukboksen på tur.

Siden fisket mitt spenner over det meste fra ultralett spinnfiske med 4 grams spinnere til tungt kystmeite med 170 grams bly så har jeg nok greier til å lage rot med.  Hjemmemekking av takler og sluker samt fluebinding gjør kaoset komplett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.