Gå til innhold
Fiskersiden

Kan jeg fiske skate på Lygnin med denne kjeppen?


WertyGaius
 Share

Recommended Posts

Mitt siste år som skaptrønder ser ut til å gå mot en sørgelig slutt. I takt med at denne realiteten skylder inn over meg er det vel bare naturlig at jeg stadig mer febrilsk prøver å gjøre det beste ut av den tiden som er igjen.

I den anledning har jeg innsett at jeg aldri har vært på Lygnin. Nå har jeg invitert min bror (også skaptrønder) med på skatefiske i januar. 

Det jeg lurer på (skjønt det er vel kanskje mest kona som lurer) er om jeg kan bruke stengene jeg brukte etter gjedde da jeg bodde i Gjedde-land? 

Det er snakk om Okuma G-force Ice Pike 120 cm heavy action. Er jeg en idiot hvis jeg drar med slike stenger til Lygnin, eller er det høvelig innafor?

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer helt fint. Sjøisfiskeutstyr trenger ikke være all verden.
Billige stenger som Kinetic Rauma heavy eller medium ice, Lawson heavy og light, Wiggler grønn og gul, Abu commodore og andre stenger i denne klassen, er veldig vanlig å se utpå sjøisen i Trøndelag. 

Det du heller skal bekymre deg for, er om det blir fiskbar is utpå Lygnin. Vært meget ustabilt de siste 3 vintrene. Vi har jo en plan om å arrangere NM der 19. januar, så det er bare å krysse fingrene :ninja:

Kloskatefiske på Hjellbotn er nok bankers uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter lite å bekymre seg for faktorer man ikke er herre over, har jeg lært.B)

Men ja... Sørgelig om det ikke blir dugelig is.

Får ha kloskate på Hjellbotn som plan B da. Har arten fra surffiske på Piren i Trondheim. En liten råtass på 610. 

De er triste disse sørpevintrene...

Endret av WertyGaius
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.