Gå til innhold
Fiskersiden

Fluestang - veien videre


mklevar
 Share

Recommended Posts

Hei! 

 

Har akkurat avsluttet min andre sesong som fluefisker og har denne sesongen fisket med en 9´ #5 Eikre Aroni-stang. Er forsåvidt ganske godt fornøyd med denne, men klarer ikke å slutte og tenke på hvordan det vil være å kaste med litt "next-level"-stenger. 

Har kommet over en Orvis Helios 2 9´ #5-stang til en rimelig hyggelig pris, men klarer ikke å rettferdiggjøre kjøpet helt. 

 

Noen som har kjennskap til Heliosen? Gjerne versus Aroni-stanga. 

 

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Den 5.12.2018 at 17.19, mklevar skrev:

Hei! 

 

Har akkurat avsluttet min andre sesong som fluefisker og har denne sesongen fisket med en 9´ #5 Eikre Aroni-stang. Er forsåvidt ganske godt fornøyd med denne, men klarer ikke å slutte og tenke på hvordan det vil være å kaste med litt "next-level"-stenger. 

Har kommet over en Orvis Helios 2 9´ #5-stang til en rimelig hyggelig pris, men klarer ikke å rettferdiggjøre kjøpet helt. 

 

Noen som har kjennskap til Heliosen? Gjerne versus Aroni-stanga. 

 

På forhånd takk! 

Facebook drepte internetforumen ser jeg...

 

Vet at det sannsynligvis er litt sent men legger ut svar hvis noen andre har interesse. Jeg mener bestemt at det er opp til brukeren og ikke finnes noe fasit, uten å kjenne til Eikre som merke. Jeg synes det er artigere å fiske med premiumstenger, og Helios er så absolutt én av dem. Fanger du mere med en Helios/Radian/X whatever? Sannsynligvis ikke for å være helt ærlig, der er aksjonen viktigere; er du ute etter pene presentasjoner på kloss hold med tørrflue eller tjonge ut en tung streamer lengst mulig? Finnes billige alternativer med både rask og tregere aksjon som gjør jobben billigere.

Men det er noe spesielt med å ha noe å fiske med hvor produsenten ikke spart på noe, hverken i R&D eller i produksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.