Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første fisk 2019


Davidsen
 Share

Recommended Posts

Man skal jo liksom få tatt en fisk første nyttårsdag. Antagelig for å få følelsen av å komme igang med et nytt og ubrukt år. Sterke vinder preget miljøet utenfor dørstokken min denne dagen, men en avskjermet bukt med torske-muligheter må jo lenge gå an? Desverre var vindene noe mer nordlige enn jeg hadde forutsett, så det med avskjermet ble vel noe redusert. Kort fortalt:

To stenger i varsler fikk stå uberørte - om man ser bort fra all pipingen hver gang et stormkast meldte sin ankomst. Etter at mørket kom, vurderte jeg sterkt å dra hjem til middag. Etter en stund ble vurderingen til en konklusjon, og jeg begynte å pakke sammen. Stengene fikk fiske mens jeg pakket poden, selvsagt. Det gir jo litt mer fisketid. Da jeg skal sveive inn første stanga, kjenner jeg en klar napping - og jammen er det fisk på. En sandflyndre på 480 gram har klart å kroke seg på et tackle ment for torsk. Ja, ja - alt er jo bedre enn å begynne fiskeåret med en solid blanking. Flyndra får svømme tilbake, og jeg tar peiling på middagen.

IMG_9199.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.