Gå til innhold
Fiskersiden

Lakse Fiske


Sceptic
 Share

Recommended Posts

Hei

Kan dere hjælpe et par danskere med gode tips til laksefiskeri i trondelag  (lang helg), vi tenker å dra før sommerferien.

- Tips til valg av Elv /plass (jeg ser at der er mange valgmuligheter og mange plasser). Vigtigere å få laks enn å få stor laks.
- Tips til valg av sluk (eller andre tips til utstyr), har erfaring i sjøørret fiske og har naturligvis googlet meg til tips om lakse (men lytter gjerne til lokale tips)
- Tips til overnatning gjerne tett på fiskeplass (rimelig i pris)

Mvh
Dansken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei

skriv gjerne noen ord om hvor du skal være i trøndelag, og hvilke planer du har for fiske. I utgangspunktet så tipper jeg stjørdalselva kunne passe for deg. Enten kort på foreningsvalda, eller du kan dra til ertsgård camping og kjøpe kort på deres vald, det er et bra fluestrekk.

https://www.facebook.com/ertsgaardcamping/

https://kart.gulesider.no/m/95iBB

Men som sagt, litt mere info hadde hjulpet, Trøndelag er et stort fylke, og det er et hav av muligheter der, alt fra lett enhåndsfiske i strie fosenelver til tungt fiske i store elver oppover i dalene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Den 8.1.2019 at 10.37, Sceptic skrev:

Hei

Kan dere hjælpe et par danskere med gode tips til laksefiskeri i trondelag  (lang helg), vi tenker å dra før sommerferien.

- Tips til valg av Elv /plass (jeg ser at der er mange valgmuligheter og mange plasser). Vigtigere å få laks enn å få stor laks.
- Tips til valg av sluk (eller andre tips til utstyr), har erfaring i sjøørret fiske og har naturligvis googlet meg til tips om lakse (men lytter gjerne til lokale tips)
- Tips til overnatning gjerne tett på fiskeplass (rimelig i pris)

Mvh
Dansken

Sesongen er over men neste år kanskje

Namsen, åpner 0106 namsenlaks.no

Bjøra, (sideelv til Namsen) åpner 1505

Årgårdsvassdraget, Åpner 0106 argardsvassdraget.no

Steinkjerelva, åpner 0107 inatur.no

ellers er det mange flere elver i Trøndelag

Verdalselva, Stjørdalselva, Gaula, Figgaelva, Byaelva, Ognaelva, Nordmelanfossen i Osen, Stordalselva i Åfjorden

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.