Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske i Larvik


Finn
 Share

Recommended Posts

Hei

Teoretisk er det vel mulig, bl a på hegdal industriområde, men sjansene for fangst der er nok heller små. de nederste plassene er nordbyfisket på vestsida og gjelstadfisket på østsida. dette er vanlige vald der du kjøper kort, men de er ganske rimelige.

Jeg ville heller satset på sjøørreten hvis det er gratis fiske du er ute etter.

Jeg har dog aldri fisket der nede, jeg fisker oppe på brufoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2019 at 15.09, cannonbang skrev:

Hei

Teoretisk er det vel mulig, bl a på hegdal industriområde, men sjansene for fangst der er nok heller små. de nederste plassene er nordbyfisket på vestsida og gjelstadfisket på østsida. dette er vanlige vald der du kjøper kort, men de er ganske rimelige.

Jeg ville heller satset på sjøørreten hvis det er gratis fiske du er ute etter.

Jeg har dog aldri fisket der nede, jeg fisker oppe på brufoss

Hei, takk for svar. Ja, jeg kjenner noen som fisker i Brufoss og har gjort det bra i fjor, men har inntrykk av at det er nokså stort belegg av de med faste plasser der. Jeg har en gang fisket litt lenger nede i elva (tror det het Mastebakk), men uten hell. Det er vel også Holmsfoss og Kjerrafossen som også er greie fiskeplasser i elva. Jeg er innstilt på å betale for kort, men sjøørrett fiske er også morro. Når og hvor synes du at det er best å fiske etter sjørretten i Larvik? Takknemlig for litt innføring i lokalkunnskap siden jeg er innflytter og bor her nå på første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

leons forslag er gode, viksfjorden er en bra plass. men jeg syns det er vanskelig å finne frem der, det er mye hus og privat eiendom.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/73302-fiske-ifra-land/&tab=comments#comment-786928

her er en tidligere tråd om larvik, med en kartlink til noen gode fiskeplasser som er lett tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at en del spesielle plasser i min anbefaling krever lokalkjennskap, men områdene er angitt for at det skal være mulig for en helt ukjent skal klare å finne frem enten ved en snokerunde i bil eller ved å recce litt på kart/flyfoto. Hvis man er interessert finner man perlene fra disse ledetrådene, eller bare gode plasser uten noe forhåndsjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.