Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Øst-marka?


PellePill
 Share

Recommended Posts

Jeg tok turen til Nøklevann idag. Satt der i knappe tre timer uten så mye som et napp, verken på pimpel eller mormyshka. En forbipasserende fortalte at han hadde fisket fire dager i Lutvann uten et napp. Har fisket en del i Østmarka på sommerstid og er ganske godt kjent her, men Nordmarka er et uåpnet kapittel for min del. Hakadal har jeg også hørt er meget bra på sommerstid. Noen som har et tips på vann og bett i Oslo-marka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De artene krever gjerne litt ulik strategi så det kan være lurt å ta et valg, selv om man selvfølgelig kan starte dagen etter abbor og så avslutte etter ørret. Abbor er typisk en letefisk, du må borre mye og finne den. Ørret er ofte noe mer ventefisk, færre gull og lengre tid i hvert hull. En mellomting er å lete abbor,  så snu og fiske seg tilbake i de gamle hullene.

Nøkle er ikke noe unntak. Det er et vrient vann for ørret hvis du ikke ismeiter, men leverer gjerne noen abbor så lenge du er mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Lutvann og Nøklevann kan være vriene. 

Dersom målet er å få fisk uten at størrelsen betyr noe ville jeg ha prøvd  feks. Ulsrudvann eller Steinsrudtjern. Prøv først på 1 meter og fisk deg dypere. Skitt fiske :-)

 

Eventuelt Lysern i Enebakk. Det er konkurranse der på søndag. Er det litt fart blir vinnervekt 8-10 kg abbor. http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/FMOslo2019-annonse.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.