Gå til innhold
Fiskersiden

monsterørret på mjøsa


cannonbang
 Share

Recommended Posts

fantastisk fisk, og sikkert fantastisk opplevelse. Men noe av det dummeste jeg leser om er at hullet er for lite. Hvordan noen i det hele tatt vurderer å bruke et bor med mindre diameter enn ca 20cm (tilsvarer en omkrets på mellom 60 og 65cm) på et slikt sted forstår jeg ikke. Man vet jo aldri når en slik fisk dukker opp. Og når det først skjer bør det ikke være hullets diameter som er grunnen til at man eventuelt mister drømmefisken. Jeg bruker ALLTID 205-boret mitt, til alt isfiske. Dvs, det er ett unntak; når jeg fisker langt til fjells, blir det både tungt å dra med og å bore hull gjennom to meters is. Da bruker jeg 155mm boret, med opptil tre-fire forlengere (og det duger til ganske stor fisk, har fått opp firekilosrøye gjennom et slikt hull). Men til fiske i lavlandet er verken istykkelsen eller avstandene et argument for å la 205-boret bli igjen hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erik skrev:

På flere områder mener jeg GDs overskrift var mer dekkende. Særlig siden jeg har hørt Cato "live" tidligere og ikke har noen problemer med å forestille meg at han er korrekt sitert. :jump:

Det som er litt pussig er at på ungdomsskolen var Cato B. En meget stille og forsiktig ung mann. Det var ikke mye rock'n roll i Cato på den tiden. Men interessen for fiske var der. Har ofte lurt på hva som skjedde med den gutten. Det er nesten som han ble bortført av romvesen som omprogrammerte personligheten hans totalt samt byttet hele vokabularet hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.