Gå til innhold
Fiskersiden

Del til Ambassadeuer 6500 CS Rocket


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Mangler den lille spacer ringen av kobber som sitter under drivverket til min kjære Abu Ambassadeuer 6500 CS Rocket

Dette er jo bare en liten kobberskive så den burde kunne finnes i en jernvarebutikk med respekts  for seg selv :-D


Men da må jeg vite dimensjonen på denne. Noen som vet?

Dreier seg om del #
975156

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller noe sånt....delen lages ikke lenger, men fikk bestilt fra Black Dog Tackle i England sammen med en ny drivaksling. Gjengene var ganske slitt så fant ut at jeg skulle bytte den i samme slengen, og bestilte noen andre smådeler også som lett blir borte...

Black dog, får vist laget disse skivene selv siden de ikke kan skaffes fra leverandør lengre.

Endret av Rubjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Den aktuelle skiva har delenummer #5189, og har hatt det nummeret siden langt tilbake i tid. Tidlige utgaver er svakt buet, nyere er flate - og dette har betydning for justering av slark vs. friksjon. Tykkelsen kan også variere litt, uten at det er noe system I dette. Noen ganger er det best å ikke montere noen av de.

Delen er helt kurant, og bør ikke være vanskelig å få kjøpt - men det finnes tydeligvis villedende "info" på nettet et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Den 5.3.2019 at 17.24, Rubjo skrev:

Mangler den lille spacer ringen av kobber som sitter under drivverket til min kjære Abu Ambassadeuer 6500 CS Rocket

Dette er jo bare en liten kobberskive så den burde kunne finnes i en jernvarebutikk med respekts  for seg selv :-D


Men da må jeg vite dimensjonen på denne. Noen som vet?

Dreier seg om del #
975156

 

Glemte å  kommentere det delenummeret i ovenstående  innlegg.

9755156 er et nummer som bare ble brukt en kort tid tidlig på 1980-tallet, når noen hos ABU hadde "funnet opp" et nytt nummersystem som fungerte dårlig (de gikk snart tilbake til det gamle systemet).

Delen er den  samme som den buede (tidlige) utgaven av 5189. CS Rocket kom imidlertid med den flate, som fortsatt fås kjøpt - bortsett fra  de tidligste (1991-1994) som kom med noe helt annet.  

Endret av dagniko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.