Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur 7500i C3


TroNnY
 Share

Recommended Posts

Har en Ambassadeursnelle som jeg kjøpte for 8-9 år siden. Den er kun blitt brukt en gang, så jeg vurderer å selge den. Jeg har ikke så mye greie på modeller osv, men på siden står det 7500i C3 CS GHR. Noen som har en antakelse om hvor mye jeg kan ta for den? Kjekt å vite om jeg skal legge den ut for 300 eller 3000kr :) Magesfølelsen sier at det er en plass midt i mellom. 

Edit: Den sitter forresten på en 8-fots gjeddestang, som jeg heller ikke bruker. Vil det være smart å selge de samlet?

Endret av TroNnY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får disse nye for 1200 kr. Din er neppe verdt mer en 300 kr. Hadde det dreid som om en original Ambassadør 7000 "Made in Sweden" i god stand kunne du nok fårtt 1500kr for den, men 7000i er ei lavkvalitets snelle produsert i Kina. Har ei sånn liggende i boden til skrekk og advarsel om at merkenavn ikke altid betyr kvalitet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at hva du har er 7500i ikke 7000i. Men samme sak gjelder der, bare med litt høyere utsalgspris. 
Produksjonen av 7000 størresle snellene flyttet desverre til kina. Samtig byttet de ut al innmaten til plast. 
De ser store og solide ut, men inni er stort sett alt som var metall på gammelsnellene i plast. 
Så lenge snella funker ville jeg beholdt den. Kan altids brukes på havet til småsei eller noe....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, abbor skrev:

Det er 7000 snellene og noen billigmodeller som produseres i Kina, 5000, 5500, 6000 og 6500 sneller produseres fortsatt i Sverige.

Bedra å finne en brukt god gammel rød 7000  på Ebay enn å kjøpe en 7000i ja. Min er en bygget som en stridsvogn...min 7000i overlevde ikke første forsøk på vedlikehold.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en av 7000 snellene produsert av taiwanske Omoto, finnes under flere forskjellige navn. Jeg har skrevet om dette flere ganger tidligere her på forumet så for de som er interesserte er det bare å søke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.