Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretfiske med tørrflue i nærheten av larvik


lasse94
 Share

Recommended Posts

Hei

Du kan begynne så fort vanna er isfrie, men tørrflue er nok best litt senere på våren når fisken begynner å vise seg i overflata. Før det er våtfluer, og spesielt nymfer dt som fungerer best. Du bør absolutt vurdere dette også, det kan gi overraskelser. På våren mens vannet enda er kjølig så kommer ofte de store inn på grunna på kvelden

Siden du er nybegynner så vilk jeg anbefale deg å starte med litt enkle vann, sporevann oppe i siljan f.ex er et greit og veinært vann med relativt mye , dog småfallen fisk.

Men nå utover er det den gyldne tida for sjøørreten, er du intr så har jeg noen tips til deg rundt larvik.

Forresten har du bil, og hvor langt unna er i nærheten av larvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Sorry

Kopierte fra gule sider, men glemte å linke.

https://kart.gulesider.no/m/VNT74

Her er det jeg ville ha prøvd meg. For adkomster så er det mulig å kjøre ned til vika nedenfor holmejordet eller ned til renseanlegget. ta av til venstre i rundkjøringa ved rema for begge.

plass nr 1 kan du kjøre rett ned til fra stavernsveien på en liten grusvei der 70-sonen begynner sånn ca. du ser den på venstre side. Du kan også kjøre ned til agnes torv, men du kommer ikke sørover derfra nå pga utbygging.

Det som er felles for disse plassene er at marbakken gjør en sving inntil land eller et nes stikker litt ut og danner viker. Det er dette som gjør magien, ørreten passerer nært land på slike steder

  • Like 1
 

Hei igjen, kopierte inn dette innlegget fra em annen tråd jeg var med i. Ang fluer så er jeg dedikert tilhenger av reke og marfloimitasjoner. De kan godt fiskes med flyteline, sjøørreten tar de gjerne i vannskorpa (i tilfelle, du kommer ikke til å glemme hugget på en stund da, det kan være heftig)

Jeeg vil anbefale deg å prøve plass nr 1 først, det er en velkjent sjøørretplass, og den er lettfisket, dutrenger ikke å kaste over alle blåner for å få fisken her. Spesielt steinøra på venstre side av bukta er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.