Gå til innhold
Fiskersiden

Vindusfiske


Morten Løkholm
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Morten Løkholm skrev:

Hei jeg kjøpte med vindu til vindusfiske  og egnet fiskestang  nå i høst, men har ikke fått testet ut dette enda. noen som har tips på steder det er verdt å teste ut? bor forøvrig på Nesodden men har tilgang på bil så kan kjøre til aktuelle steder.

Ps. Jeg tittet over lista di på Artsfiske.com. Fine bilder, men jeg synes du bør redigere vekta på torsken litt. Den fortjener mer poeng enn den står oppført med nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Afre skrev:

Bare som en liten digresjon. Mener å huske fra et fiskeprogram på NRK at anadrome arter ikke var lov til å ta under den type fiske. Ellers er det fritt frem

Ja, det tror jeg du har rett i. Det følger av lakse- og innlandsfiskeloven § 37 at det er forbudt å bruke lys ved fiske etter sjøørret. For øvrig var det mer ment som en generell opplysning fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TT skrev:

I Kirkevika er det en litt større strand der man kan vade et stykke både utover og langs land: https://kart.gulesider.no/m/SNMx0

Om du finner noe spennende, vites dog ikke. I det minste har jeg observert sjøørret der.

Tenkte først og fremst på bra flyndreplasser, er vel ikke så lett vindusfiske etter sjøørret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TT skrev:

Ps. Jeg tittet over lista di på Artsfiske.com. Fine bilder, men jeg synes du bør redigere vekta på torsken litt. Den fortjener mer poeng enn den står oppført med nå ...

Ja helt enig at den fortjener mer poeng, men litt vansklig når jeg ikke vet hvor lang den var. det ikke helt hva jeg kan redigere på den. mange av artene jeg har fått har jeg verken vekt eller lengde på. men skal alltid ha med målebånd og vekt fra nå av. morsomt å registrere arter man får og sammenligne dem med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Morten Løkholm skrev:

Tenkte først og fremst på bra flyndreplasser, er vel ikke så lett vindusfiske etter sjøørret ?

Det jeg vel egentlig mente å si var at stranda ut ifra sin beskaffenhet burde kunne egne seg for vindusfiske, men at jeg ikke vet om du vil finne noe av interesse. 

39 minutter siden, Morten Løkholm skrev:

Ja helt enig at den fortjener mer poeng, men litt vansklig når jeg ikke vet hvor lang den var. det ikke helt hva jeg kan redigere på den. mange av artene jeg har fått har jeg verken vekt eller lengde på. men skal alltid ha med målebånd og vekt fra nå av. morsomt å registrere arter man får og sammenligne dem med andre.

Poenget her var at den står oppført med 19 gram, men ser ut til å være på størrelse med en liten hest. Så mulig du mangler noen nuller .... 

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, TT skrev:

Det jeg vel egentlig mente å si var at stranda ut ifra sin beskaffenhet burde kunne egne seg for vindusfiske, men at jeg ikke vet om du vil finne noe av interesse. 

Poenget her var at den står oppført med 19 gram, men ser ut til å være på størrelse med en liten hest. Så mulig du mangler noen nuller .... 

takk ja nå fikk jeg litt med poeng 45,54 det så mer riktig ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.