Gå til innhold
Fiskersiden

Haspelutstyr til havfiske


Syvtor
 Share

Recommended Posts

Heisann! Har et par store haspelsneller som skulle hatt seg en stang å bli satt på...

 

Noen som har meninger om stenger som kan passe til lett/medium havfiske med haspelsnelle?

Jeg trenger ikke råd om Prey sine stenger, de har jeg allerede! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2019 at 20.56, Syvtor skrev:

Heisann! Har et par store haspelsneller som skulle hatt seg en stang å bli satt på...

 

Noen som har meninger om stenger som kan passe til lett/medium havfiske med haspelsnelle?

Jeg trenger ikke råd om Prey sine stenger, de har jeg allerede! :D

Da lurer jeg og andre på hva du fisker etter og hvor stor snelle du har. Jeg har mange forskjellige stenger/sneller til forskjellig fiske. Fisker du fra land eller båt å hva fisker du etter ? 

Selv er jeg er predator fiske som fisker mest etter Abbor og Gjedde. Jeg fisker med ultra lett utstyr helt ned i 1000 sneller og med 7' stenger med 10-30g kaste vekt. Å helt opp til 9' + stenger og 4000 sneller. Men synes en 7.5' stang med 2500 snelle er ypperlig til en kombinasjon mellom fersk og lett saltvannsfiske. Men tror flesteparten på forumet ville sagt minimum 9' og kaste vekt på 20-60g å til å med tyngre. Vi alle liker forskjellige oppsett å jeg liker ikke for stive stenger ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.4.2019 at 6.52, Bonavar skrev:

Da lurer jeg og andre på hva du fisker etter og hvor stor snelle du har. Jeg har mange forskjellige stenger/sneller til forskjellig fiske. Fisker du fra land eller båt å hva fisker du etter ? 

Selv er jeg er predator fiske som fisker mest etter Abbor og Gjedde. Jeg fisker med ultra lett utstyr helt ned i 1000 sneller og med 7' stenger med 10-30g kaste vekt. Å helt opp til 9' + stenger og 4000 sneller. Men synes en 7.5' stang med 2500 snelle er ypperlig til en kombinasjon mellom fersk og lett saltvannsfiske. Men tror flesteparten på forumet ville sagt minimum 9' og kaste vekt på 20-60g å til å med tyngre. Vi alle liker forskjellige oppsett å jeg liker ikke for stive stenger ,)

Hei! Ja, det hadde kanskje vært essensielt av meg å opplyse om hva det er snakk om! :D Sorry for det! :P  

Jeg har to ganske ok sneller. Den første er en Penn Spinfisher 8500 og en Shimano Socorro 8000SW.

Planen er å ha noe som samboeren og venner kan låne når vi er ute å fisker, da multisnelle ofte kan bli vanskelig for nybegynnere! :D Det du nevner om stenger, det behovet dekker jeg med "slukdengeutstyret" mitt! hehe :D  

Prey har jo feks denne stangen; https://www.skittfiske.no/prey/169731/preylight-jigger-6-5-jig-cast-260g-150g-haspel--2-delt

Jeg er ute etter stenger i den klassen! :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.