Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesteder i Oslo


Fiskenoob
 Share

Recommended Posts

Hei!

 

har vært på forumet en liten stund nå, men har ikke mange fangstene eller merittene å vise til. Som den evige optimist venter jeg utålmodig på at isen skal gå i Oslo marka og prøver derfor lykken i havet i mellomtiden. Har nå 3 innholdsløse turer til bestemorstranda og er. Ser nå heller mot elver frem til isen går. Har noen noen gode tips på elver det er enkelt å komme til? Jeg har bil og er fleksibel sånn sett, men trenger noe som ligger litt lett tilgjengelig slik at jeg kavet kan ha med familien. Har ingen betydning om det er 50g eller 5kg fisk og art har heller ikke mye å si.

om noen har tips til vann i marka som er fine er jeg også takknemlig for det. Har stort sett blitt turer til Mønevann, Dretttjern, Rottungen og Øyungen og håper på å få utvidet horisonten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil fiske i elv i Oslo er utvalget begrenset. Men Lysakerelva kan være verdt et forsøk. Jeg vokste opp ved den elva, og det krydde av små-ørret i «gamle dager». Jeg har ikke fisket der på 25 år. 

Sjekk fiskeregler. Det settes ut laks og sjøørret, og det mulig du må et stykke over anadrom strekning. Jeg fisket mest ovenfor Bærumsveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.4.2019 at 15.26, Fiskenoob skrev:

Helt supert, takk for tips! Får se om jeg ikke skal prøve meg der. Elv er ikke et must, men med påvente av at isen skal gå på vannene er det et mer innbydende alternativ en havet :)

Hei!

Jeg har min lille Googlemap på min blog, der jeg har prøvd og kompilere fra olike sted.

Kan kansje vare ti litt hjelp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.