Gå til innhold
Fiskersiden

Sørkedalselva


Fiskenoob
 Share

Recommended Posts

Hehe, elva var det eneste jeg så som alternativ og hadde håpet på at Sørkedalselva var svaret. Gikk også fra Kar og fulgte Akerselva opp til Bostadvannet. Isan har begynt å gi slipp ved demningen, men det er nok en stund før vannet er åpent annet enn de nærmeste 30 meter ut. Elven var isfri, men lite steder det fristet å fiske der.

tenkte å prøve meg med mark, men XXL har ikke fått det inn enda. I alle fall ikke Alnabru.

 

noen andre som har noen erfaringer fra elver/ elvestrekker det kan være verdt å prøve seg i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenliknet med Akerselva  er egentlig ikke fisketrykket så høyt i denne elva, heller ikke i Lysakerelven. Men felles for begge er at fisket er desidert best der det er aller vanskeligst å komme til. :) Med vadebukser kam du gå ut ved brua ved fotballbanen og vade nesten helt opp til kulpen ved OFAs anlegg. Vad ekstremt forsiktig så vil du se endel ørret på den strekningen når smeltingen er ferdig.

Kan ellers nevne at OFA har båt for utlån i Bogstadvannet, men isen må gå først selvfølgelig, kontakt de for å «booke» den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Erik! Sorry, jeg mente Lysakerelva opp mot Bogstad, ikke Akerselva. Båtfiske har aldri vært så aktuelt da jeg ikke kommer meg ut i båt til vanlig. Da blir det heller til å øve seg på ferskvanns og elvefiske :)

har nyinnkjøpte badebukser og sko så da skal jeg finne ut hvordan jeg bruker det og heller vasse oppover ja. 200-400g ørret er jo perfekt størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.