Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere og sluk


Fiskenoob
 Share

Recommended Posts

Hei!

etter å ha blitt bitt av fiskebasillen har jeg nok handlet inn en årslønn med utstyr. Det er jo alltid noe som frister og en ønsker jo å være dekket for alle forhold. Problemet mitt nå er jo at jeg ikke aner egenskapene til slukene og wobblerene.

finnes det derfor noen måte å kunne se egenskapene på de forskjellige redskapene på? Det som er interresant er jo å kunne gjenkjenne om wobbler går opp eller ned med innsveivingen, om slukene fisker dypt eller grunt osv. Er det bare å prøve og feile eller er det noen måte å kunne se dette på utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wobbler - jo stor skje pekende fremover = dykker dypt. Liten skje pekende nedover = dykker grunt. For øvrig står det svømmedyp på mange av eskene de kjøpes i. Alle woblere med skje drar seg nedover når du sveiver inn. Men dybden varierer altså. 

Sluk - tung og kompakt = dypt osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, men hvordan veit jeg forskjell på stor og liten? Et helt ekstremt nybegynner spørsmål, men jeg har ingen forutsetninger for å se forskjellen på det.

ang pakkene så forsøkte jeg p beholde disse å legge tilbake wobblere og sluk i disse til å begynne med. Det holdt i et kvarter før jeg begynte å lage forskjellige fiskebokser til forskjellig fiske (mark/ hav/ marka/ større vann/ elv osv) og da gikk boksene i søpla. Føler at jeg hadde et helt rom fult av esker som jeg kastet.

for meg så virker også alle skjesluker tunge og kompakte. At de lettere (i gram) går høyere kan jeg skjønne, men kan man lese mer ut av det i forbindelse med f.eks utforming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.