Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Trysil påsken 2019


Fiskenoob
 Share

Recommended Posts

Har vært en kort tur ute idag for å se om det er mulig å fiske noen plasser. På de små åene og vannene ligger isen tjukk fortsatt. Kjørte en tur oppover mot Flena og isen ligger i fonder på over en meter oppover med noen små åpne plasser, men helt uegnet for fisking.

trysilelva ble også fulgt fra Nybergsundsbroen og oppover. Akkurat under broen er det en liten åpning, men uegnet til fiske. Ved sagbruket er det en liten åpning det mulig kan fiskes fra, men denne ble ikke prøvd.

ved den nye hengebrua er det åpent et stykke nedover og et godt stykke oppover. Elva er veldig lav så vannstanden kan ikke være med en ca 30-60 cm generelt.

ikke antydning til fisk å se eller å komme i kontakt med, holdt på ca en time, men ga meg da marken frøs ihjel etter 20 sekunder i elva. Ser dessverre ut til at man må vente en stund før håpet er her.

prøver meg trolig en ny tur på fredag eller lørdag og har andre tips til åpne vann i området er jeg takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fiskenoob skrev:

Takk for tipset TT! Prøver meg på det inorgen eller fredag. Tenker du på gamlebrua? Den som er buet så høyt at man ikke ser over?

 

Nei, det er en liten bru et stykke lenger ned. Den kommer ganske brått på. Kommer du til kraftverket, har du kjørt for langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten oppdatering.

fikk ikke prøvd meg i elva, men Trysil jakt og fiskeforening hadde pilkekonkurranse på Ulvsjöen. Vi var ikke med i konkurransen, men prøvde fiskelykken. Debuten på isen ga 6 små abbor. Aldri forsøkte isfiske før, men det var morro. Fantastiske, hyggelige og behjelpelig mennesker som hjalp til med både hull og maggot da vi bar uten bor og kun hadde mark.

isfiske ga mersmak så da blir det en ny tur imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.