Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske kompis i Bergen


Kjetil Rivenes
 Share

Recommended Posts

Hei alle.

lurer på om det er noen som ønsker litt selskap på fisketurer i Bergen. Begynte såvidt med litt sø fiske i fjor sommer og likte det veldig godt.

fisker foreløpig med haspel,men vurderer å ta steget opp til flue etter hvert. Fått noen små sø som ga mersmak, men hadde vært kjekt å bli vist rundt på en grei plass eller to og plukke opp noen tips. Har prøvd meg i arnavågen når den er åpen for fiske,ellers har jeg vært en tur på Haus uten noe videre hell. Lurer litt på Sotra, Møvik området. Tips taes imot med takk. Eller enda bedre en liten tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann. Om du ikke har tatt turen over Sotra broen ennå, så vil jeg anbefale deg å legge turen over en dag du har tid. Gjerne om dette klaffer med noen timer før høyvann (og attpåtil på morgenkvist). Du er tilnærmet garantert å få fisk under Rongesundet bro, har ennå til gode å gå tomhendt derfra. Der er P plass på høyre side av hovedveien rett før broen (når du kommer fra byn). Du bør ha med deg sluk på 60 gram eller mer pga til tider sterk strøm. Siste fisketuren min der gav i snitt 1 makrell pr 4 minutt (brukte kun sluk - halve morroen er jo selve fiskingen - kjipt å sause opp en haug med fisk kjapt og effektivt på hekle når man er på fisketur for turen og opplevelsen sin del), ble plenty nok grei fangst på de 4 timene jeg stod der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.