Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøp av fiskebriller


KKB
 Share

Recommended Posts

Hei

Tenkte kjøpe meg er par fiskebriller da de fleste sier det er et «must»! 

Har tenkt meg et par gode «allround-briller» av lit bedre kvalitet. Har lest lit rundt og forstått det sånn at jeg bør helst ha flere briller i alle farger for å dekke alt... uaktuelt.. då derfor lurer jeg op hvilken farge som kan fungere best som allrounder.. 

 

Fisker like mye overalt. Sjø, fjell, elv osv...

(Blitt frarådet fotokromiske glass) 

takk på forhånd for svar! 

Endret av KKB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen har frarådet deg fotokromatiske linser, det er suverent.

Jeg har flere briller, men til fiske på sjø/fjell og til bilkjøring foretrekker jeg alltid Smith Optics brillene mine med Chromapop linse i Polar Bronze Mirror.

Kan anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pilk skrev:

Skjønner ikke hvorfor noen har frarådet deg fotokromatiske linser, det er suverent.

Jeg har flere briller, men til fiske på sjø/fjell og til bilkjøring foretrekker jeg alltid Smith Optics brillene mine med Chromapop linse i Polar Bronze Mirror.

Kan anbefales på det varmeste.

Takk for svar! Grunnen til at jeg var frarådet var noe med at de bare fungerer i stabilt vær/lysforhold.. noe med at de er «trege»?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med all respekt å melde bare tull.

Tanken bak fotokromatiske linser er jo nettop at de skal tilpasse seg ulike lysforhold. Ulike glass har ulike egenskaper, men "polar bronze" som jeg bruker er oppgitt å fungere best i medium/bright vær, altså både overskyet og sol.

Jeg går hvertfall ikke tilbake til briller uten fotokromatisk glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pilk skrev:

Det er med all respekt å melde bare tull.

Tanken bak fotokromatiske linser er jo nettop at de skal tilpasse seg ulike lysforhold. Ulike glass har ulike egenskaper, men "polar bronze" som jeg bruker er oppgitt å fungere best i medium/bright vær, altså både overskyet og sol.

Jeg går hvertfall ikke tilbake til briller uten fotokromatisk glass.

Ja, det tenkte jeg og... fikk beskjed om at de fungerer i alke slags vær, men at de er «trege». Husker ikke om det var noe med temperatur eller noe. Men allikevel.. takk for tipset. Hvor får man kjøpt di der da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.